Carina´s Blogg

Alla inlägg den 19 november 2014

Av Carina - 19 november 2014 21:30

Jobbade till halv tre.Åkte raka vägen till Ica Maxi.Dags att veckohandla.

Kent som kom hem samtidigt som mig.

Han hade varit till Bagarmossen igen för att lämna in Jasny.Idag sprack det nämligen i juvret.Exakt vad mer som hänt mer än att det kom ut en äcklig sörja vet vi inte.

Dom behöll henne kvar för att söva ner och undersöka ordentligt.

Nu väntar vi i ovissheten om vad som komma skall ?

Jobbig och tung känsla.De hade varnat oss för att de kan spricka och det är inte bra för då kan de sprida sig.

Men jag hoppas verkligen att det går bra.


Packade upp matvarorna.På med pannlampa och ut med taxarna för en promenad ner till Grindsjön.


Sedan blev det middagslagning-lasagne.

  

Så himla enkelt att göra och så gott.


När middagen var uppäten kavlade jag upp ärmarna igen för att göra saffranssockerbullar med en fyllning av vitchoklad.

 

Har suktat efter dessa bullar i över en vecka och i kväll kunde jag bara inte hålla mig.

Receptet hittar du här >>>


Borde ju inte baka så mycket som jag gör,men det är ju så roligt och gott.

Bra att ha i frysen också om det mot förmodan kom en fika gäst.Händer inte alltför ofta.Men i går hade jag Eva och Patricia här på fika.Så mysigt att ses så där spontant tycker jag.



Det finns fyra saker som aldrig kommer tillbaka.

Stenen du kastat,chansen du missat,orden du sagt och tiden som har gått.

Lev livet,här och nu.



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards