Carina´s Blogg

Alla inlägg den 4 november 2014

Av Carina - 4 november 2014 19:00

Spegel,spegel på väggen där,säg mig vem som vackrast är ?

      

Hur ofta ser vi oss i spegeln och glädjs över den man är ?

Tänk vad svårt det är för oss att älska oss själva.Och för att kunna älska andra så måste vi först älska oss själva.

Det har vi väl alla hört?

Men varför tillåter vi då inte varandra att älska oss själva? Det finns väl ingen i världen vi har behov av att älska mer, än att älska oss själva.


Tittar mig i spegeln på morgonen med skräckblandad förtjusning.Vem sjutton har skrynklat till ansiktet,lagt påsar under ögonen och rufsat till håret under natten.Som tur var finns det lite hjälpmedel för detta.

Och nu handlar ju inte allt om det yttre,man ska ju älska det som är på insidan,för det är insidan som räknas.

Eller hur ?

Det är så underbart att titta på Minou som älskar sin spegelbild.


I går blev en kväll  i mörker.

Tände ljus och eldade i öppna spisen,kvällen blev lång och fruktansvärt tråkig,tänk så beroende man är av el.

Inget lyse,ingen tv,ingen dator,vattnet gick inte att spola och det var svart så svart både inne och ute.

Mellan 18:30-22:30 hade vi och trehundra andra abonenter strömavbrott.Vad detta berodde på vet jag inte.Nu är det i alla fall löst och det är huvudsaken.


Jag är inte den som klagar i onödan,men blir jag missnöjd några gånger så vill jag framföra detta på ett så bra sätt som möjligt,(vill ju ge dem en chans att bättra sig).

Vilket jag gjorde i förra veckan.Skickade först ett mail och blev då ombedd att ringa kassachefen på Ica Maxi i Haninge.

Vi hade ett mycket trevligt samtal och hon ville ha min adress för att skicka något som kompensation.

  

Tackar för detta och jag kommer garanterat att fortsätta som stamkund på Ica maxi i Haninge.

Hon var glad att jag framförde min åsikt till dem och var rak i min kommunikation och lovade givetvis på en bättring.


Min bil har inte varit 100% ok de senaste två veckorna och jag kan ju inget om bilar.

Men misstänkte att det var något med bromsarna fram.Bokade tid hos min favorit bilmeck och lämnade in den i dag.

Det var i grevenstid du kom Carina sa grabbarna i eftermiddag då jag kom.För det var inte mycket kvar av dom bromsklossarna fram.Tur att jag kom dit och inte gjorde som en av killarnas fru gjorde -Hon höjde bara volymen på sin sterio så försvann det konstiga ljudet. Tur att jag är smartare än så   



I går kom Noras resultat från drevprovet på Åland.

Ett glädjande resultat,nämligen ett 1:a pris och Drev-cert.Domaren tyckte det var en duktig hund med utmärkt kondition.

Tänk att hon den 12 juni höll på att dö,hon var en hårsmån från döden.Men tack och lov hann vi in i tid till veterinären.

Det är så fantastiskt skönt att höra att hon är i utmärkt kondition i dag 4 1/2 månad senare.




Om det ser mörkt ut...

Måste du tända din inre lampa...



Kram

Carina





Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards