Carina´s Blogg

Alla inlägg under augusti 2013

Av Carina - 29 augusti 2013 20:45

Dagen i dag har vi mestadel tillbringat utomhus,Rudan närmare bestämt.Jobbade med en elev som hade mycket spring i bena och att kombinera nytta med nöje är ju inte helt fel.

Så vi tog ett av de fina motions spåren och körde på i en rasande fart,blev 4 km Pw.


Har i flera dagar tänk göra en paj,så i dag blev det en rabarber och jordgubbspaj.

MUMS så gott det var,perfekt smak kombination.Ska lägga ut receptet på matbloggen senare.


  


 


 


Men innan jag åt paj var det middag så klart.


  

Ett lättlagat och nyttigt recept, med både fisk och grönt, där du kombinerar underbar,halstrad lax tillsammans med ljuvlig potatissallad smaksatt med lök,dill, ansjovis, gräddfil och citron. Halstrad lax med syrlig potatissallad är helt enkelt en ovanligt fräsch, snabblagad och smarrig middagsrätt!


Mätt och belåten bytte jag om till träningskläder och tog med mig Nora för att köra våran PW runda på 7,49 km.

Det är så tyst,lugnt och fantastiskt skönt att ta denna runda.Man rensar verkligen kropp och skäl då man får röra på sig.


  


Varma och kärleksfulla samtal fyller livet med hopp och glädje



Kram

Carina

Av Carina - 28 augusti 2013 21:30

Det är ju bara för underbart detta väder vi haft nu i flera dagar.Men nu säger dom att det ska vända i morgon.Och jag hoppas det inte blir allt för mycket höst rusk på en gång.


  

Vad sägs om ett vinnande recept på enkel och snabblagad spenat- och tomatpasta med karrébacon? Tillagningstiden för denna fenomenala pastarätt är under 30 minuter och ingredienser som lök, karrébacon, tomater, babyspenat och nykokt pasta.En perfekt maträtt när man har brottom i väg efter jobbet.

Isabella var med hem till oss i dag,försökte övertala henne att sova kvar men lyckades inte.


Nu kommer några bilder från i kväll.


  



 


 




 

En kväll som blev riktigt trevlig och som avslutades med kräftor som ska kokas. Det blev inte så många,men en bra början för att få mig att vilja försöka få tag på fler.Tack för dem Henrik,återkommer med resultatet efter kokningen.


Ingen idé att gräva ner sig - det är så jobbigt att gräva upp sig igen



Kram

Carina


Av Carina - 27 augusti 2013 20:45

När jag var liten stod jag med hopprep och mimade till ABBA.Agneta var tjejen som jag vill vara.I dessa trikå kläder med platåstövlar.WOW så läckra jag tyckte dom var.

I dag var det dags för vår skola att besöka ABBA museet. Många minnen och en massa fina låtar. Dancing queen dansades det till.En mycket trevlig dag och jag kan varmt rekommendera ALLA ett besök dit

  

När arbetsdagen var slut vid halv fem åkte Camilla och jag till Huddinge för att fortsätta som Dancing Queen   

Zumba dans var namnet på kvällens övningar.En dans med mycket byst och rump skakningar.Och att kombinera dessa skakningar med arm och ben rörelser var inte en lätt match.Men jag har nu femton gånger kvar att få dessa kroppsdelar att funka i hop.


Tog en kortare PW runda med Nora efter middagen på 5,66 km

Nu är det soffhäng innan det är dags att krama kudden.


    


En dag utan skratt är en bortkastad dag



Kram

Carina


Av Carina - 26 augusti 2013 21:30

Samma sak varje terminstart,förvirring och ett mycket påfrestande arbetssituation.Dels för oss som personal men även för våra elever.Sen finns det personal som "tror sig veta och kunna" men i själva verket bara rör till det för oss andra.BLÄ för dessa  Tyvärr finns de nog på alla arbetsplatser.Vissa är mindre men vi har nog fått en som är MER rörig än någon annan.

Man är så slut och trött då man kommer hem att övriga familjen tror man är sur,men det handlar mest om utmattning. Då är det grymt skönt att bo som vi gör,slippa säga hej och vara så där glad och trevlig mot grannar,när man inte orkar det.

Ställde mig vid spisen direkt då jag kom hem strax efter halv sex.

  


I dag blev det saftiga kotletter som fick sällskap av smakrika grönsaker i form av rostad fänkål, vitlök,salladslök och romanticatomater. Med smaksättare som honung, gurkmeja, timjan och citron blir detta ett underbart och spännande recept för hela familjen! Serverade matiga kotletterna med grönsakerna, nykokt ris och syrlig gräddfil.


Det blev en PW runda med Nora på 7,97 km.Nora är verkligen super rolig att ha med sig.Så fort jag tar fram mitt midjekoppel så blir hon superglad.Benen går som trumpinnar på grusvägarna.Var först tveksam till om jag skulle orka gå,men är så glad att jag kom i väg.Behövde rensa skallen från både det ena och det andra.

Och att få komma ut i skogen/naturen med sin bästa vän,det är livskvalitet.

Gabriella ringde mig då vi gick för att bli hämtad vid tåget,så när Nora och jag kom hem igen satte jag mig i bilen till Hemfosa.

När vi kom hem igen så ville Gabriella ha hjälp med att färga sitt hår.Så för cirka en halvtimme sedan landade jag i soffan.Ska  försöka lägga mig tidigt i kväll.Sover så dåligt om nätterna.Plus att jag ska upp extra tidigt i morgon, börja redan vid 7:00 i morgon.


Ge kärlek och du får massor tillbaka


Kram

Carina 


Av Carina - 25 augusti 2013 20:30

Vilket underbart väder vi haft.Solen ler mot oss varje dag   och jag med   


I fredags var det dags för min blåa pärla att få service.Blir så less på alla utgifter hela tiden.Men har man bil så ska man ju även sköta om den.Så det är bara till att bita i det sura äpplet och dra in på något annat.

La mig i hängmattan en stund då jag kom hem,det är så skönt att kunna lägga sig där och njuta av tystnaden och lugnet efter en mycket intensiv dag och vecka.

  

Våra töntiga granne som gnäller över att våra hundar skäller på dagtid har nu börjat tuta då han åker från sitt hus ut till vägen - tututututututututututututututututututututututututu
tutut så fruktansvärt barnsligt    


  

Lagade en fantastiskt god middag i fredags.Primörsallad med rucolakräm och kyckling är en fräsch och inspirerande

salladsrätt i somriga toner.Grönsaker som sockerärter,kålrabbi och salladslök är underbart krispiga och passar perfekt ihop med den läckra rucolakrämen.

Couscous och kyckling bidrar dessutom till att rätten mättar samtliga magar runt middagsbordet och vi tyckte alla tre att detta var gott!

Receptet kommer ni att hitta i min matblogg senare.


Lördag förmiddag hjälpte vi Isabella att flytta från Alvik till Mariatorget.En lägenhet hon ska hyra i andra hand.

På eftermiddagen var vi bjudna hem till Kents moster-Anita och hennes man Talli i Västerhaninge.

Där fanns kusiner,med barn,respektive och en moster till.

  

Det var mycket gott och trevligt med lite lekar och mycket skratt.


I dag söndag har jag varit med Tobias och Linda till Järvakrog.Barnvagns titt och beställning.På vägen dit la min mobil av.Tänk så jobbigt det blev på en gång.Var tvungen att åka till Haninge för att inhandla en ny.Det går ju inte att leva utan dessa platta telefoner.Man är ju liksom beroende av dem hela tiden.


Nora och jag tog en PW runda efter middagen på 7,9 km.Vi har denna vecka gått 28,89 km.Ska försöka slå det nästa vecka hade jag tänkt   


  

Två mornar i rad har jag suttit på altanen och druckit mitt morgonkaffe.Tänk så gott det smakar att dricka kaffe ute i solen.


Nu väntas en ny vecka som även den kommer att bli händelserik.


Underskatta inte dig själv genom att jämföra dig med andra.Det är våra olikheter som gör oss unika.


Kram

Carina

 

Av Carina - 22 augusti 2013 20:45

Vilken intensiv dag vi hade på jobbet i dag.Många nya elever,nya klasskonstellationer,nya arbetskollegor och nya lokaler för många elever.

Trotts detta så måste jag säga att eleverna klarade detta med bravu.Många underbara kommentarer som fick en att bli varm i hjärtat och ett och annat gott skratt tillsammans med eleverna.

Men när dom gick hem vid 13:00 i dag så gick liksom luften ur en   Och då hade man två timmar kvar att jobba. Hade varit grymt skönt att få åka hem och bara vara ensam.

Jag jobbade med en elev i dag,eleven jobbade på så bra och jag berömde eleven över att den var så duktig och fick då till svar -Carina du är sååå duktig på att skratta. Och så skrattade vi i hop   


  

Enchiladas med tomat- och majssalsa är ett mexikanskt recept som både är enkelt och gudomligt gott! Enchiladas gör du av bland annat lök, nötfärs, tomater, sambaloelek, svarta bönor, tortillabröd och riven ost och serverar tillsammans med en välsmakande tomatsalsa.

Lägger ut receptet någon annan dag.


  

I dag var det dags för Nora och mig att ta en PW runda. 8,55 km blev det.Så himla smidigt med detta midje koppel till henne.Perfekt träning för oss båda två inför kommande jakt.

Mitt mål denna höst är att få Nora till drevchampion för att nästa vår/sommar tänkte jag para henne.


Att leva är så häpnandsväckande att det inte blir mycket tid över till något annat



Kram

Carina

Av Carina - 20 augusti 2013 21:00

Då kom vi till den dagen jag väntat på.Det är en dag jag inte väntat på med glädje direkt,det är dagen jag väntat på med ilska    

Jag stod i köket och lagade mat,det ringde på dörren.Vilket inte är så ofta,förstod vem som skulle stå på andra sidan och jag hade mycket riktigt rätt.Det var grannen.

Han började gnälla över hundarna,jag bad honom återkomma då Kent är hemma,men han förstod inte varför inte vi två kunde reda ut hans problem.

Efter att ha hört hans klaga om skällande hundar på förmiddagen så stängde jag dörren och fortsatte med middagen.

Jag har en vattenspruta jag brukar spruta med på hundarna då de skäller på grannens katt,stod länge och tänkte tanken att jag skulle hämta vattensprutan och spruta på den skällande mannen   Men då hade jag nog blivit polisanmäld för misshandel eller något dyligt...


  

Bönsallad med grekiska biffar är en mättande rätt med inspiration från Grekland.Små, men mycket välsmakande biffar av nötfärs, fetaost, basilika och vitlök serveras med delikat bönsallad av haricots verts, bönor kalamataoliver,

rucola, färskpotatis, samt smakrik senapsdressing.Detta blev kvällens middag.Receptet hittar du här >>>


Behövde få ut min ilska över grannen och vad passar då bättre än att ta en PW runda med Nora.Det blev 8,12 km.

Kändes riktigt skönt då vi kom hem igen.En fantastisk kväll med lagom värme.


Att svika sig själv för att inte svika andra är inte desto mindre ett svek.

Det är det största sveket av dem alla.



Kram

Carina

Av Carina - 19 augusti 2013 22:15

I dag åkte långbyxorna på.Det var ett tag sedan,snart är det dags att hänga undan alla sommarklänningar och drömma sig bort till nästa sommar.

Vi hade en lång dag på jobbet.Eleverna på ungdomsgymnasiet i årskurs ett började i dag,jag minns min första skoldag på gymnasiet.

ST: Görans gymnasie i Fridhemsplan.Jag kände ingen,hade lite blandade känslor för att komma ensam till en skola.Men med det bagaget jag hade med mig från en tidigare skola så tyckte jag ändå det var skönt,här visste ingen hur mobbad jag varit.

Hur rädd jag var i min tidigare skol.Vilka omvägar jag gått för att slippa möta dessa elaka människor.Det blev som en revansch för mig,ja ny start helt enkelt.

Att vara ett mobb-offer innebar många lögner hemma.

Hur har skolan varit frågade min mamma ?

Bra svarade jag och åkte i väg till stallet.Där jag hade många fina vänner,där kände mig omtyckt för den person jag var.Kände mig trygg i stallet med både hästar och vänner.

Ibland berättade jag för min mamma hur det var,men då ringde hon hem till dessa mobbares föräldrar och då blev det bara värre för mig.Där av mina lögner om en bra dag i skolan.

Ingen ska behöva bli utsatt för mobbning eller kränkning.Varken på förskola/skola eller arbetsplats.

Det är så viktigt att vi behandlar varandra med respekt och värdighet.

Jag hoppas ingen av dessa nya ungdomar känner rädsla eller skräck av att komma till vår skola.




Camilla och jag åkte in till söder efter jobbet.Åt middag på Ming Garden,men jag blev besviken,tyckte inte det var värt priset.

  

Mätta men inte belåtna gick vi vidare till bion vi skulle se- Hur många kramar finns det i världen ?

En rar film,men lite för mycket av Per och lite för lite av Huddik gänget.Jag är en STOR älskare av Per, men tyckte ändå att han tog lite för mycket plats i filmen.


Fyll ditt hjärta med det du brinner för och låt det sedan svämma över din omgivning



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards