Carina´s Blogg

Alla inlägg under april 2011

Av Carina - 30 april 2011 20:30

Det är vaborgsmässao afton,sista lördagen denna månad.

I dag har jag använt  mina nya Reetone skor då jag tog en långpromenad med hundarna.Ska ha dom då jag springer men vill först gå in dom.


     Ska bli intressant att se hur dom fungerar.Men jag är väl lurad av reklamen,snyggare rumpa,lår och vader    Jo ja tackar ja...


Det blev en sväng till Haninge,sedan hem för att tvätta,dammsuga och äta lunch. Där efter blev det en tur till Bromma.Efter middagen har jag bakat bullar och Isabella bakade dumle kakor.Vi måste ha lite fika bröd till nästa lördag.


   


Jag har en last här i livet.Det är som ett beroende,kan inte vara utan dom.Det värsta är att dom är svåra att få tag på.Finns inte i alla affärer.Men när jag väl hittar dom då handlar jag på mig.Är som en hamster.

 

Dessa tuggummi är det godaste jag vet   


Nu är väskan packad,det sista åker ner i morgon.Ska åka till Göteborg i några dagar på Särskolans Rikskonferens 

I morgon ska jag göra Göteborg.Älskar denna stad och det ska bli så mysigt att få komma ner dit igen.Titta i affärer och inta en god middag.

Måndag och Tisdag är det fullt program från morgon till kväll.


Det blir ingen kase för vår del i kväll.Är inte så mycket för att fira valborg.


Kram

Carina



Av Carina - 29 april 2011 21:45

Jag måste bara få lätta mitt hjärta något.

Denna borderline människa gav oss alla olika smeknamn.Mig kallade hon för "Korkad viking line brud"

Då undrar jag vad "människan" menar ?

Efter alla möten vi var på kom "människan" alltid till mig efteråt och frågade,vad som sades? "Människan" hade inte förstått något av informationen vi fått.

Inför alla Arbetslagsmöten som VI skulle hålla.Kom denna "människa" och frågade mig,Vad var det vi skulle ta upp?

Jag undrar vem som är korkad ???


Jag hoppas att jag aldrig mer ska behöva träffa sådana obehagliga mäniskor något mer.


 

Borderline

Borderline, eller Emotionellt instabil personlighetsstörning (IPS) som tillståndet också kallas, innebär ett stort lidande för de drabbade, och kommer också att involvera omgivningen i hög grad. De snabba svängningarna mellan hygglig balans och katastrof, mellan idealisering och nedvärdering, eller vitt och svart sliter på relationerna och gör att andra människor lätt tröttnar på personer med Borderline

Symtom

Det mest påtagliga hos personer med Borderline är de dramatiska svängningarna mellan normalt stämningsläge till nedstämdhet och ångest, ibland stegrad till gränspsykotiska upplevelser.
Vredesutbrott, dramatiska utspel, provocerande självdestruktivitet och impulshandlingar är vanliga.

En ständigt närvarande tomhetskänsla beskrivs av många, liksom svårigheter att behålla en känsla av en stabil identitet. Relationer till andra präglas också av detta.

 

Kram

Carina

Av Carina - 29 april 2011 19:30

Jag bör nu noga tänka igenom mitt bantnings beslut.

Fick en kommentar på gårdagens inlägg från Mari -

Mari

Fredag 29 april 04:58

Jag tycker verkligen att du ska tänka till! Och ibland får jag lite känslan av att du tränar för att du känner att du måste och inte för att du vill? Kom ihåg att träning ska vara roligt och inget tvång man egentligen inte orkar med. Och du är nästan löjligt snygg, smal och fräsch efter att ha fött tre barn och är 42 år.

Träna för att du vill och tycker att det är kul och unna dig av livets goda ibland också, det får inte bli något maniskt tvångsbeteende till sist! Är det verkligen värt att dricka saker som jag kan tänka mig verkligen inte smakar gott när det finns så mycket annat underbart här i livet man kan fokusera på! :) Kram på dig vännen!



Blir verkligen glad för att ni skrive och kommenterar.


Jag tränar dels för att det är roligt,jag mår bra och får så mycket glädje och energi av träningen.Men tränar också för att inte bli tjock,är livrädd för att bli

överviktig.Trevligt att du-Mari tycker att jag är nästan löjligt snygg,smal och fräsch,det glädjer mig att få dessa komlimanger.

Det är som en slags blandning av sött och salt.


I dag var det mösspåtagning för alla studenter på skolan.Vi hade Dres Up på skolan och alla var så fina   Rektorn Stefan höll tal och sedan blev det sång och musik med Anders & Amanda.Som avslutades med allsång.Sjung om studenten.....


       


Det var mer glädje bland personalen i dag, och ALLA mår nu betydligt bättre då denna borderline människa sagt upp sig.Mycket otäck männinska   

Tyvärr ska hon med till Göteborg på söndag men jag ska göra allt för att undvika människan.


Åkte en sväng till Farsta.Hittade då en jacka jag bara var tvyngen att köpa samt en väska.Blev nästan kär i den.

 Jag är ingen väsk tjej.Men denna väska kunde jag bara inte motstå   


Inga ungdomar hemma i kväll,så det blev sushi till middag.Mums så gott det är.

Nu blir det en lugn kväll framför tv med loka och tå viftning.


Kram till er alla

Carina



Av Carina - 28 april 2011 19:30

För några veckor sedan träffade jag en konsult.Han var inkopplad för att reda ut ett och annat hos oss i vårat arbetslag på särskolan.Jag sa exakt vad jag tyckte och tänkte och jag tror han förstod mitt missnöje.Alla fick vi varsina 45 minuters egen samtalstid med honom.Och jag vet att mycket kom fram.

I dag hade våra elever studie dag.Vi personal tillsammans med konsult och rektorerna på skolan skulle träffas ute på Balinsgholm.

8:30-17:00 en lång dag och det var med en olust känsla vi alla mer elle mindre åkte dit.

Solen sken fåglarna kvittrade och en och annan blomma blomstrade.Det var så vackert att få komma till just Balingsholm i dag,men svårt att ta tills dig detta vackra då jag visste vad dagen hade att erbjuda   

Vi delades in i fyra olika grupper och fick diskutions frågor att ta upp utifrån ett samtal vi fått avlyssnat.Strax innan lunch får vi veta att en med arbetare lämnar oss här och nu.Det var en sådan lättnads känsla som for igenom min kropp att jag nästan höll på att säga Yes   och börja dansa.Men jag behärskade mig.

Några sa hej då och önskade lycka till.Jag valde att inte göra det.Kan inte säga något jag inte menar.

Tar upp min mobil för att kolla om jag fått sms.Tobias hade skickat ett där det stod följande " Du ska bli farmor ! " Högt säger jag då - Men va fan håller han på med.Inget fast förhållande och inte mogen att bli pappa.Så mitt svar på detta sms blev "Du skojar ? " tusen tankar och funderingar for i mitt huvud???

Vem är tjejen ? hur ska detta gå? Carina 42 år och farmor ?

FAN det finns ju kondomer !!!!

Fick ett svar ja stod det.Ringde då upp honom och frågade om det var sant sa han. Nej mamma jag skojade du ska inte bli farmor jag ville bara kolla hur du reagerade.Vilket dåligt skämt.Sådana skämt kan jag gott och väl klara mig utan.

Det var sedan dags att äta lunch-lammgryta.Nej det var inte gott.Åt endast sallad, lamm är definitivt inget för mig.Dom är söta att titta på men inte att äta.

Efter lunch så forsatte vi och det blev mycket känslosamt,men bra att lyfta på locket och beröra så att alla fick höra.Jag tror nu att detta kommer att bli riktigt bra då den berörda pesonen lämnat vårt "tåg" som vi alla vill köra vidare med.

Nog om detta.

  

I går skrev jag ett inlägg i bloggen att jag måste bli av med några kg och mina kärlekshandtag.Daniel svara på FB att han gillar kärlekshandtag,men nu är det ju inte Daniel som är mannen i mitt liv.Men det var ett gulligt svar,tack för det.

Fick även ett FB meddelande i min inkorg.Där det stod följande-

Snälla Carina!
Nu när du äntligen har blivit superfin i kroppen, ska du väll inte börja igen! Du är så himla fin nu och du har INGEN MAGE ATT TALA OM.Titta på allt folk runt om dig. Men titta inte på modedockorna. Jag blir orolig över dig. Man kan få anorexia även som vuxen. Jag vill verkligen inte att du ska få det.

Kram från en mycket orolig vän, som älskar dig som du är.

 

Detta fick mig att tänka till.Jag har ju för några veckor sedan skrivit att jag ska börja tycka om min kropp,för den är ju inte så tokigt trotts allt efter tre barn och en ålder på 42.Nu har jag vad jag tror gått upp i vikt pga mina östrogen plåster som jag började med för fyra veckor sedan.I dag beslöt jag mig för att avsluta denna behandling och hoppas nu att jag går ner dessa 3 kg som jag gått upp.

Jag blir glad över din omtanke och ska noga tänka igen om mitt beslut innan jag börjar den 15/5 och om jag nu börjar med itrim igen.För jag fick ju som sagt en tankeställare.


Kram

Carina



Av Carina - 27 april 2011 19:45

I går kl 22:36 bestämde jag mig.Den 15 maj - 5 juni är det flytande föda från ITRIM.

Nu har jag banne mig fått nog,mina kärlekshandtag börjar göra sig påminda. Anna på mitt jobb började med ITRIMS viktminskningsprogram i måndags och ska äta dessa påsar i 15 veckor.Men hon har betydligt mer kg än vad jag har att gå ner.

1 november 2009 då jag startade med ITRIMS viktminskningsprogram var det 4 påsar om dagen i tre veckor sedan blev det 2 påsar och två mål mat utan kolhydrater i två veckor.

Varför börjar jag då den 15 maj?

Jo för på söndag 1 maj åker jag till Göteborg med jobbet och tänkte äta gott.Och alla vet ju hur smaskit det är med hotell frukost,det vill jag inte vara utan.Sen den 7 maj fyller Isabella 20 år och det vill jag fira.Den 13 maj är det Ålandskryssning och då ska det festas.Därför är den 15 maj dagen då jag startar.

Så förhoppningsvis är jag i bikini form den 16 juni då planet tar mig till Malta.


Vi hade programdag på skolan i dag.RFSU var och informerade våra elever om sex och samlevnad.Efter lunch åkte vi till Rudans frilufsområde i Haninge.Vi tog en promenad,fikade i solen och njöt av att få vara ute.

Då säger en elev till mig - Carina du har blivit brun,gillar du att sola?

-Jag älskar att sola svarade jag.

-Vill du bli lika brun som mig ?

-Ja du det vill jag,men jag tror det blir svårt svarade jag

-Det tror jag med svarade hon

Och här kommer bildbeviset på våra händer.Jag är ju riktigt blek, då vi jämför.


Tobias kom till oss efter jobbet för att lämna sina räkningar.Han får betala dem själv men jag gör det åt honom via internet.Han åt middag med oss,fick med sig en matlåta och åkte sedan hem.


Jag åkte till Ågesta för att köra mina 6 km,i dag blev det "power walk" är rädd om mina benhinnor så jag får ta det försiktigt.Får öka takten sakta men säkert.



Kram

Carina


Av Carina - 26 april 2011 19:30

Jag tänker egentligen inte så mycket på någonting alls. Jag lever i nuet och ser framåt. Jag tänker inte på vad som hände igår. Om jag tänker för mycket så blir jag liksom alldeles tokig.


Då var man tillbaks till vardagen igen.Härligt att få träffa eleverna igen.Jag har nog världens bästa jobb,ja i alla fall världens underbaraste elever

Efter en dag med full fart var det dags för APT=Arbets Plats Träff.Dagens sekreterare var JAG.Inte min starka sida att skriva protokoll,framför allt inte när det pratas om allt och ingenting.Vad skriver man då?    

Ja det blev inget långt protokoll,men alla var på plats utom en och jag kan berätta om hon undrar något.

Vi har en tjej som skriver jätte bra,jag skulle lätt betala henne en slant om hon skrev åt mig.Men jag tror inte vi får köpa dessa tjänster svart.Himla synd tycker jag.

Det vackra vädret försvann då arbetsdagen tog slut,lite regn har nu kommit. Cyklade till och från jobbet i dag,skönt att ha denna möjlighet.

Träningen i kväll blir inställd,måste vila mina ömma ben.Dom ska ju hålla några år till och då får jag vårda dom ömt.Förhoppningsvis kan jag nog återvända till Ågesta snart igen,men tar då det lugnare.


Har nu e-deklarerat åt familjen Andersson.Det är min uppgift i vår familj.Hur är det hos er andra?


Kram

Carina




Av Carina - 25 april 2011 19:45

Vilket underbart väder.April månad och jag har legat ute på altan i bikini.Helt otroligt.Hoppas värmen håller i sig och stannar kvar över sommaren.För detta väder älskar jag   


Har städat ur bilen på eftermiddagen,dammsugit bort allt vintergrus och torkat av panelen.Fint ska de va   


I dag var det dags för Linas sista middag för denna period.Jag är ingen älskare av lammkött,så det var nog därför denna rätt blev kvar till sist.

Fetaostfyllda lammfärsjärpar med klyftpotatis och grönsaksragu.Blev riktigtt gott.


Nu är Maskroslampan på plats ovanför sängen.Men innan den hamnade där skulle den ta form.


  Av detta ska det bli en maskroslampa

  Det är lite pyssel då man handlar varor på Ikea

     Tycker jätte mycket om denna lampa


Har fixat med mina kläder,vikt dem i prydliga högar.Så mycket kläder jag har och ändå har jag inget att ta på mig.Mycket märkligt tycker jag   


Hade planerat 6 km i Ågesta nu i kväll,men jag har så ont i mina benhinnor efter lördagens träning.Fy sjutton vad jag har ont,skulle nog ha börjat lite försiktigare. Men som Lena sa är huvudet dumt får kroppen lida.


Det har varit skönt med fem dagars ledighet.Nu blir det fyra dagars arbete. Sen har vi valborg på lördag och på söndag reser jag bort i några dagar.


Ha en bra kväll

Kram

Carina



Av Carina - 24 april 2011 19:45

Söndag.Himlen är klar blå och på dagens program stod en en lunch träff med Anne på Söder.Vi träffades för första gången på jägarutbildningen i januari och sedan blev det skyttekurs på Vidderna. Super trevlig tjej.


Vi hade en fantastisk eftermiddag på Melanders ute servering i solen.Det blev räksallad och några glas vitt vin och mycket, mycket tjej snack   

I höst ska Anne med mig till Nykvarn och jaga   Grabbarna i jaktlaget har sagt att dom vill ha fler kvinnor.

Vi pratade med jakt ledaren Tomas och hon var varmt välkommen i bikini   

  

Tack fina Anne för en trevlig lunch tillsammans med dig   Vi ses snart igen.


Kram

Carina




Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards