Carina´s Blogg

Alla inlägg den 7 november 2014

Av Carina - 7 november 2014 14:15

Då har höstens/vinterns förkylning boat fast sig hos mig. Har kraxat rätt bra i dagarna två men i dag får jag knappt fram ett ljud. Rösten är som bortblåst,halsen gör riktigt ont,jag hostar och är riktigt snorig.Blir till att hålla sig hemma hela helgen.

Det känns så fruktansvärt trist att inte komma ut i skogen med taxtjejerna denna helg,men ska jag bli frisk måste jag hålla mig hemma.

  

Startade morgonens frukost  med en färskpressad juice på apelsin,morot och bladspenat.Färgen blev lite läskig men den smakade väldigt bra.Chiapudding har blivit en ny favorit.Serverade den med crunchy granola - blåbär & hallon.


 

Lagade en gulasch på älgfärs i går.Receptet hittar du här >>>


I dag har vi kladdkakans dag och fastän jag är sjuk så har jag så svårt att låta bli.

 

Det fick bli en apelsinkladdkaka i dag.Receptet hittar du här >>>


Min aptit blir aldrig påverkad då jag är sjuk,konstigt.Eller så handlar det om min vilja att stå i köket och ständigt laga mat och ibland även någon efterrätt.

Förhoppningsvis inspirerar jag någon annan till att vilja laga något av de recept jag delar med mig av.




Känslor är som vågor.

Vi kan inte stoppa dem från att komma.

Men vi kan välja vilka vi ska surfa vidare på.



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards