Carina´s Blogg

Alla inlägg under november 2011

Av Carina - 30 november 2011 20:00

Nu är det klart,den 30 december får vi nycklarna till vårt ny hus   Då ska vi börja med att måla om två sovrum.

Sen lär jag väl tillbringa resten av min ledighet med att packa upp och försöka få ordning i huset.

Tre veckor kvar att jobba den 22 december börjar mitt jullov.Skönt att få fixa det då man är ledig och slippa flytta och fixa på kvällarna efter jobbet.

Kent är ledig en vecka från den 9 januari ,då jag börjar jobba igen efter mitt lov.


  Var hos frissan och färgade håret i dag och klippte lite på topparna.Det blev mörkt denna gång,och dom ljusa slingorna är ett minna blott   Blev riktigt nöjd.


Tänk att jag har så svårt för Renskav,tycker inte alls om det   Dagens Lina Mat var - Renskavspanna med tagliatelle och broccoli.Ingen favorit för mig   


Det blev en sväng till Ica Maxi för att veckohandla.Har hunnit med att dammsuga och ska senare i kväll torka golvet.

I morgon ska jag ta i mot den nya ägaren och besiktningsmannen som besiktade vårt hus.

John som köpt huset vill att besiktningsmannen ska gå igenom besiktningen för honom här hemma.

Åhh jag är så trött på allt kring detta med försäljning och ha folk springande här.Dom ville komma redan vid halv ett på dagen,men då sa jag i från,har ett jobb att sköta och vill ni komma in i MITT hus får ni göra det dom tider jag är hemma.Tänker inte offra komptid på någon annan...


Fick ett sms från en valpköpare som fick ett första pris på drevprov i dag.Blir så glad då mina valpköpare är ute och meriterar sina hundar.


Kram

Carina




Av Carina - 29 november 2011 21:16

Vet ni vad som är så bra med Lina,jo hon hittar även ut till Grödinge då vi flyttar dit.Kollade faktiskt upp det innan vi skrev på papprena på huset hos mäklaren.

Man kan nog säga att Linas matkasse har frälst mig totalt.Så underbart skönt att slippa planera mat för fem dagar och det är ju alltid en så fantastiskt bra variation.Tänk om man hade hennes livliga matfantasi.

Dagens middag var riktigt god-Stekt kolja med krämiga grönsaker och potatis   

 


+7 grader varmt och vinterdäcken på.Känns riktigt konstigt,men 1 december ska dom på och nu sitter dom där.

Så nu kan snön komma,jag är redo.


Gabriella och jag bakade lussebullar i kväll,blev väldigt goda.Det är väl det enda jag kommer att baka denna jul.Vi blir väl endast tre på julafton här hemma.Isabella och Richard åker snart (10/12) till Thailand och blir där i tre veckor.Tobias har inte firat jul med oss dom två senaste åren.Han tycker inte om jul och jag tvingar honom inte att komma då.


Kram

Carina



Av Carina - 29 november 2011 15:30

Det var så mysigt att komma in till stan i går och se all jul pynt som lyser upp i Stockholm

  


Det var en föreläsning som handlade om inlärning hos elever med ADHD.Men att sitta på en föreläsning kl 18-21 är ingen hit,fy tusan vad trött jag var.Det var två psykologer som turades om att prata och den manliga hade sådana ticks för sig att jag ej klarade av att titta på honom.Han gjorde något med munnen,ungefär så som en kanin gör då den äter,sen skrynklade han i hop ögonen.Ja det var synd om honom,men jag valde att ej titta för det blev liksom för mycket för en trött Carina   


Har nu varit i kontakt med mäklaren som vi köpte huset av och vi kan nog flytta in tidigare än beräknat,känns riktigt skönt.


Underbar elev,så klok han är.Som jag berättat tidigare brukar jag få hoppa in i olika klasser och så även i dag.först var jag i en klass i två timmar sedan i en annan klass i en och en halv timme och där efter åter till den första klassen.Men den klassen jag var med under lunchen har en så go kille.Jag äter aldrig i skolan längre utan jag åker hem då eleverna äter för att rasta hundar och äta själv.Så i dag då jag skulle sitta med denna elev då han åt tog jag mig ett glas vatten,han tittadde frågande på mig och sa-Men Carina vad är maten då? -Jag ska inte äta,dricker bara vatten,svarade jag.-MEN CARINA du måste äta så du blir en STOR flicka snart.

Åh så sött sagt tycker jag.Berättade för honom att jag äter då jag åker hem till hundarna.

Men en STOR flicka vill jag då rakt inte bli,är stor nog   


Lina vecka denna vecka och jag tycker det är helt fantastiskt fortfarande med denna matkasse   


Kram

Carina


Av Carina - 27 november 2011 19:00

Första advent + 12 grader varmt och regn.Svårt att känna julstämnin.


I går var vi på julmarknas på Östermalma.Dom jag känner som varit på denna julmarknad har varmt rekomenderat den.Vi har varit på väg dit i flera år,men det har aldrig blivit av.

Men i går åkte vi dit Gabriella,Isabella,Richard,Kent och jag.Det fanns många stånd att titta i,men det var inget stånd som lockade mig till att handla.


Förutom tomtar och stickade sockor fanns det fasaner,vildsvin,kron/dovhjort att handla om man ville.Såg rätt skojigt ut då folk gick runt med en fasan i handen,som om det vore en vanlig plastkasse det bar på.

  

 


 


 

Jag hade gärna köpt med mig dessa sötnosar hem,dom kan man ju ha utanför dörren så kan dom spotta på alla nyfikna grannar som glor in genom fönstret   Tyvärr var dom inte till salu.


Vi hade tänkt äta lunch på Östermalma men att stå i en kö ca 1 1/2 timme för att äta var inget som lockade oss,så vi valde att åka till Trosa för att äta.

Det blev en Grekisk restaurang -Rhodos som vi åt en mycket god lunch på.


På kvällen grillade vi,tjejerna hade sina killar här på middag.Trevligt med många kring middagsbordet.


I dag söndag har Kent och jag varit och tittat på soffa.Det ska bli ny soffa då vi flyttar.Men det är svårt att bestämma sig för en specifik soffa i dagsläge,då vi inte riktigt minns hur det ser ut.


Det blev 2 års kalas på eftermiddagen.Barnens kusin Elias fyllde år.


Nu ska jag ta och värma på lite glögg och börja skriva julkort.


Önskar er en trevlig första advent

Kram

Carina




Av Carina - 25 november 2011 22:30

Sista fredagen i November är det i dag.Älskar fredagar,det är verkligen något speciellt med den dagen.

Jobbar nu tillsammans med Camilla i hennes klass och det tycker jag är så väldigt trevligt.Gillar verkligen den kvinnan.Så klok och väldigt förstående och kommer med goda råd hela tiden.


Hämtade upp Richard efter jobbet i dag.Vi skulle åka till Scania hallen i Södertälje för att se Järna Ventilation spela hockey.Och själklart var det ju för att se Isabella spöa grabbarna.


 

Isabella kämpade på bra och vi var båda stolta över hennes insatts.


Richard har nog en hemlig dröm som hockeyproffs eller vad tror ni???

 


När Isabella var klar åkte vi hem igen.Handlade med mig sushi hem,var ett tag sedan vi åt det och det var som vanligt väldigt gott.


Det har blivit en lugn soffkväll för min del med idol på tv.Snart är det dags att hälsa på John blund och hoppas att ger mig en god natt.


Kram till er alla fina

Carina 

Av Carina - 24 november 2011 22:15

Nyper mig själv i armen.Är detta verkligen sant??? Ska jag äntligen få lämna Skogås nu efter alla år???

JA detta måste bara firas med champange,i vinglas,för champangeglasen är nerpackade   


  


Flyttade till Skogås tillsammans meed mina föräldra 1983.1987 ordnade mina föräldrar en andrahandslägenhet i Farsta strand åt Kent och mig.Där bode vi i några månader,tills vi fick ett förstahandskontrakt i Hammarbyhöjden. 1989 återvände vi till Skogås och har bott här sedan dess.Ska bli så skönt att få släppa detta ställe och få bege sig i väg till nya vyer.


Vi var med eleverna till Maria kyrkan i dag för att lyssna på orgelmusik


 


 

Tobias Isabella & Gabriella är döpta ur detta dopfundament i Maria Kyrkan


 

Här vidges Kent och jag den 31/12 1992


Nu ska jag snart lägga mig och sova.Det har varit en väldigt påfrestande tid för oss alla här hemma och vi är bra trötta hela bunten.


Ja just det solen har visat sig i dag mellan regnskurarna,tack för det.


Kram

Carina


Av Carina - 24 november 2011 19:30

Halv sju i morse sprang jag runt med moppen och torkade golvet.Familjen som lagt bud ville komma en sista gång innan papprena skrevs på.Vid tio var dom här och tittade igen,sedan bar det av till mäklarens kontor i Farsta.

Så nu ÄNTLIGEN är Rondovägen 51 SÅLD   Skylten sitter kvar,men förhoppningsvis monteras den ner i morgon.

Det blir en småbarnsfamilj som med sina föräldrar John och Vivian som ska bo här.Tre eller fyra barn har dom.

Polskan kommer att bli galen,hon HATAR barn   


Allt har gått så otroligt snabbt.


Det hela började den 10 oktober då Kent föreslog att vi skulle titta på huset i Grödinge.

14 oktober visade vi tjejerna huset.

25 oktober skrev vi på papprena på nya huset.

27 oktober hade vi mäklaren här

8 november var fotografen här

20-21 november hade vi visning

24 november SÅLDE vi radhuset


Allt har gått i en sådan fart att man knappt förstått något och om 45 dagar har vi ny adress.Kommer nog inte att förstå något förrän man bott där ett tag.

Det blir betydligt längre att åka till jobbet,35 minuter med bil.Men det är det värt.Ska bli så skönt att komma ut på landet.


Kram

Carina


Av Carina - 23 november 2011 19:30

Mörk dag i dag.

Längtar så otroligt mycket efter solen nu.Undrar när den behagar att komma fram och skina lite på mig?


Tänkte i morse att gud vad jag är flexibel på jobbet.Hoppar in i olika klasser,ibland bara några timmar och vissa dagar blir en hel dag.Jag kan komma till jobbet och vara inställd på att arbeta i en klass,men sen ser behovet annorlunda ut och jag går då in i en annan klass.Man kan nästan säga att jag blivit en vandringspokal   På så vis lär jag ju känna fler elever och får arbeta med fler personal,än vad andra får göra.Detta om något borde väl vara något att få löne förhöjning för? Ska ta upp detta på mitt plus samtal,när det nu blir av.Hon stack visst på semester i dag och återkommer den 1 december.


Var till Haninge centrum efter jobbet,för att fixa mina naglar.Lila glittriga toppar   

Men vet ni vad som hände ? En man ropar i högtalarna.Du med följan reg nummer på din bil !!! !!! som lämnat din 4 åriga dotter kvar i bilen, i garaget kan gå till Evas Blommor och hämta ditt ledsna barn där.

Hur puckad kan man vara som förälder och lämna ett så litet barn kvar i sin bil.Hoppas den fick sig en utskällning av den som förbarmade sig över den ledsna flickebarnet.


I morgon har jag varit sockerfri i ÅTTA VECKOR!!!!!

Och vet ni vad,jag tänker nu sluta min vadslagning i och med det.Tycker att jag varit fantastiskt duktig och klappar nu mig själv på huvudet och säger-Bra gjort Carina

Men för den saken skull ska jag nu inte börja godisfrossa.Utan en dag i veckan kan jag,om suget faller in unna mig något gott   


Nu ska jag färga håret på Isabella,sen blir det kärlek i soffan,ja förhoppningsvis,ska ju se finalen i bonde söker fru.


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards