Carina´s Blogg

Alla inlägg under september 2016

Av Carina - 29 september 2016 19:30

Sent i går kväll fick jag svar från Siv ( hon som är min så kallade mamma) på mitt sms om vilken avdelning mormor ligger på.Inte ett ljud om hur mormor mår.Vidrig människa den där siv.

Efter jobbet beslöt jag mig för att hälsa på mormor.Isabella ville följa med så vi träffades utanför SÖS.

När vi kom till avdelningen och fått reda på vilket rum hon låg på så var det som ett slag i magen då jag öppnade dörren.

Där inne satt nämligen Siv och hennes man Hasse.Det finns få människor som får mig att må så dåligt och hon är garanterad topp 1 på den listan.

Jasså kommer du var det första hon sa, med denna snorkiga mun som bara hon kan forma.

Hon sträckte fram handen och hälsade på Isabella och presenterade sig som Siv.

Är inte det sjukt,så säg.Vilken fruktansvärd vidrig mormor hon är,den där Siv.

Sedan sträckte hon fram sin hand och hälsade på mig och Hasse gjorde likadant.

Som om vi vore främlingar.Vilka hälsar på sina barn och barnbarn med en handsträckning ? Fy vilken obehaglig människa hon är.


Min mormor blev glad över att se oss och sa då hon  såg mig,

- Jag satt här och väntade på dig.Det kändes skönt i mitt hjärta och jag satte mig bredvid mormor i hennes säng.

Jag ville inget hellre än att Siv och Hasse skulle åka men dom satt kvar tillsammans med oss cirka 20 minuter,men det kändes som en evighet.

Jag pratade med mormor och skojade lite med henne och jag såg hur hon sken upp och blev glad.

Siv och Hasse satt mest och pratade över hennes huvud,inte till Rut.

Dom berättade att hon försökt rymma,blivit aggresiv och våldsam.Nu sitter en man och vaktar henne dygnet runt från psyket.När vi var där satt jag och höll mormors hand,hon var hur lugn och fin som helst.

  

När jag kramade om mormor och sa Älskade lilla mormor,tittade hon på mig och sa,

- Är det säkert det ?

-Ja mormor det är säker.

     

Det var länge sedan du hälsade på mig sa mormor.Jag var hos dig i lördags,men det mindes hon inte.


 

Vi ville ta en grupp bild med mormor och visade henne bilden efteråt då undrade hon vilka det var på bilden ?

Det är vi mormor,du sitter i mitten.Men hon kände inte igen sig.

Vi att vi tar en ny bild,och då sträckte hon ut tungan och vi var inte sena att göra likadant.

 

Hon har humor min mormor.När vi skulle gå kramades vi och jag sa att jag snart kommer tillbaka och fick då till svar - Lova det.

-Ja,jag lovar det mormor.

Pratade med sköterskan och sa att jag vill ha information angående min mormor,hur hon mår och vad som händer.Så nu finns jag med på mormors anhöriglista vilket känns skönt.

När vi stod och pratade med sköterskan hade mormor lämnat rummet och var på väg ut från avdelningen med vakten efter sig. Jag stopade mormor och frågade vart hon skulle gå ? Vart tog ni vägen ? Jag måste röra på mig,sa hon.

Stanna du kvar här på avdelningen nu svarade jag,där ute är det så mycket människor.Här har du det lugnt och skönt.Ja ja jag går väl tillbaka då,svarade mormor.

Mormor har idag genomgått en större undersökning och jag hoppas snart få svar på den.

Det var så skönt att få hälsa på mormor och att Isabella var med.


För cirka 30 minuter seda fick jag ett sms från Isabella -Kan inte släppa dagens möte med Siv.Förstår inte vad vi har gjort henne? Varför presenterar hon sig för mig? Jag vet väl mycket väl att hon är Siv och att hon ska föreställa min mormor.Tycker så synd om dig som fått växa upp med henne,,,


Så fruktansvärt sorgligt att det finns så känslokalla människor.Så synd att hon är mormor till mina barn.

Man väljer tyvärr inte sina föräldrar...


När jag åkte hem stannade jag till på Curves och tränade,har aldrig varit så svettig förut samt brännt så mycket kalorier.Skönt att få ta ut sin ilska på en träningsmaskin.


Det blev en snabblagad middag i kväll - Soppa

  

Receptet hittar du här >>>



Kram

Carina

Av Carina - 28 september 2016 19:30

I dag möttes jag som så många andra av en riktig blöt höstdag.Den var mörk,blåsig och regnet vräkte ner. Kaos i trafiken,ungefär som när första snön kommer i Stockholm.Då blir det total kaos och vi var inte långt ifrån detta kaos idag.Tänk att folk blir så mycket sämre bilförare så fort det blir nederbörd,det är ju rätt skrämmande.

  

I går fotade jag detta vackra träd utanför min skola och jag undrar om det var den sista varma och vackra höstdagen.


Min mormor har nu blivit inlagd på sjukhus och ska undersökas ordentligt.

Dom har tyvärr hittat en hjärntumör,så det är väl den som gjort henne så personlighetsförändrad.

Jag har fått ett sms av min så kallade mamma,som berättade att hon är inlagd,men inte vilken avdelning.Jag har skickat sms för att få veta vilken avdelning,vet bara vilket sjukhus,men är inte säker på om hon är kvar.

Min moster och jag har bättre kontakt och det var hon som berättade om tumören i måndags.

Blev naturligtvis jätte ledsen och känner att jag vill besöka henne snart igen.


  Min älskade lilla mormor   



Två träningspass på Curves har jag hunnit med än så länge.Nästa vecka kommer måttbandet fram igen och det ska bli intressant att se om jag minskat i centimeter där jag vill och ökat i centimeter där jag vill.


I dag var jag med Nora hem till Cindy för att bli trimmad,hon är alltid så rar och go med hundarna.

  

Jag fick mycket beröm för Noras kärleksfulla mentalitet.

I Våras blev jag kontaktad av en man som jag jagat hos tidigare,hans bankman sökte rådjurshundar och hade tipsat om mig,vilket är roligt.Så nu på lördag ska jag träffa detta jaktlag för första gången.Det är alltid lika pirrigt tycker jag att jaga på ny mark,med nya människor,och extra pirrigt att släppa första släppet för säsongen.

Det skulle komma mellan 12-14 skyttar,så jag hoppas Rea bjuder upp till vackra drevskall i skogen.Nora kommer att få vila denna helg pga löp.


Glöm inte att stötta Rosa Bandet nu under oktober månad och välj dom Rosa varorna på ICA när du handlar,det gör jag.

Beställde även ett till FUCK CANCER armand i går, gör det du med!

Klicka in på denna länk >>> och beställ ditt armband.



Kram

Carina


Av Carina - 25 september 2016 20:45

Det blev en helg som inte riktigt liknade någon annan.

I fredags efter jobbet var det dags för nagelfix och handling.När allt var upp packat hemma blev det en PW runda innan matlagningen.

Vi åt kyckling till middag. 

  

Receptet hittar du här >>>

Sedan var det dags att provsmaka ett rosa bubbel som jag länge varit nyfiken på att få smaka-Viktoria.

  

Beställningavara på systembolaget,riktigt gott och jag kan varmt rekommendera det.Vi hade en lugn och skön hemma kväll,fredagsmys på hög nivå.

Så ringer telefonen.Klockan är 21:45 och jag svarade med mitt namn.

-Carina

-Hej är det Carina ? Det här är från Polisen.

Hjälp,vad har hänt nu var min första tanke.

Vi har hittat Rut Karlsson vid Högdalsbadet och hjälpt henne hem nu,men hon säger att hon inte bor i denna lägenhet.Polisen säger adressen och jag bekräftar att den stämmer.I bakgrunden hör jag hur min mormor som sitter och asgarvar.Jag frågar hur det är med henne och polisen svarar,

- Hon är jätte glad,men förvirrad.Säger att detta inte är hennes lägenhet och undrar vart hennes man är?

-Morfar dog 1987 svarade jag.Får jag prata med mormor.

-Ja visst svarar polisen.

-Hej mormor,det är Carina

-Ja hej skrattar mormor.

-Vad har du gjort i kväll ?

En skrattande mormor svarar,

-Jag är ute och åker bil med killarna.

-Mormor det är poliser,och dom har hittad dig vid Högdalsbadet.

-Tok heller,inte är dom poliser.

-Jo dom är poliser och har hittat dig vid Högdalsbadet.

-Jag har inte varit vid något bad jag har åkt bil.

-Mormor lägenheten du är i nu,den är din,du bor där säger jag

Och hon skrattar till svar.

-Nej du jag bor inte här, tror du jag blivit tokig ?

Jag ber mormor lämna över telefonen till polisen och säger att jag inte har möjlighet att komma,ni får ringa hennes dotter Siv.Får ni inte tag på Siv så ringer ni mig igen.

Polisen ringde aldrig tillbaka och när jag ringde mormor igen efter 45 minuter så fick jag inget svar.

Blev naturligtvis orolig,men hoppades att polisen hade läget under kontroll.

Eftersom min mamma-Siv inte vill ha kontakt med mig så fick jag inte tag på henne.Hon har hemligtnummer så det går inte att söka på henne.

Det blev en natt med lite sömn och en massa oro över min mormor.

Ringde mormor lördag morgon och hon svarade.

-Hej mormor det är Carina.

-Det var länge sedan sa hon.

-Hur mår du frågar jag och får till svar

-Jobbar du på riktigt nu ?

-Mormor komer du i håg vad du gjorde i går ? Du åkte polisbil.

-Det gjorde jag inte.

-Jo mormor du var vid Högdalsbadet när dom hittade dig.

-Nä tok heller inte har jag badat.

-Kan du ge mig Sivs telefonnummer?

-Vilken Siv ?

-Din dotter svarar jag.

-Ja svarar mormor.

-Ja kan du ge mig hennes telefonnummer ?

- Ja svarar mormor igen...

-Mormor stanna inne nu så kommer jag till dig om  några timmar.

- Ja fick jag till svar igen.


Åt min frukost

    

och tränade på Curves innan jag åkte till Högdalen.

Eftersom man måste ha en droppe för att komma in i hennes port fick jag stå utanför och ringa.Det lös i hela lägenheten.Men ingen mormor som svarade.Jag lät 20-30 signaler gå fram.La på och ringde igen,i 20 minuter ringde jag,men inget svar.

Då kliver en tant ut på en av ballkongerna för att röka,jag ropar och ber henne komma ner och öppna.Förklarade vem jag var.Hon kom ner och det visade sig att hon hade nycklar in till min mormor.

Vi ringde på och låste upp.Där stod mormor halvklädd och med felvända kläder.

Hej mormor säger jag hur är det ? Får inget direkt svar på min fråga utan hon säger att hon varit borta,i småland och undrar nu vart hon är ?

Jag frågar om hon tagit sin medicin och då svarar hon att den har hon slutat med.Vilket tydligen stämde enligt grannen.

Jag letar upp en telefonbok och ringer min mamma.Hon svarar och jag säger vem jag är och vart jag är och får då ett så snäsigt och otrevligt svar av henne.

Jag ber hene att inte vara så otrevlig,förklarar min oro och att polisen ringde mig och jag bad polisen ringa henne, vilket dom också hade gjort. Då mjuknade hon något,men inte mycket.

Hon sa att hon tänkte åka till Rut och undrade hur länge jag skulle vara där ? En timme sa jag men tänkte, jag stannar tills du kommer.

Jag klädde min mormor,gav henne kaffe och smörgås och städade undan saker som hamnat lite tokigt.Mormor frågade hela tiden vart hon var och vad hon gjorde i denna lägenhet.När grannen gick hem undrade hon vart den andra kvinnan var,men mindes inte hennes namn.

Klockan tickade iväg och jag var tvungen att gå ut och ändra min p-skiva.Passade då på att ta med mig mormor ut.

När vi kom till parkeringen frågade jag vilken av bilarna som var min,hon pekade ut min bil direkt och ville hoppa in i bilen för att åka en sväng.

Men jag sa att vi skulle gå hem.Vi gick genom Högdalens centrum och hon kände inte igen sig.

När vi kom tillbaka till lägenheten säger hon,

- Inte en käft hemma !

-Mormor du bor själv här,det är din lägenhet.

-Tok heller,så säger du bara för att du vill ha in mig på hemmet.

Vi gick in i köket och då stannar hon vid diskbänken,vänder sig mot mig och säger ,

-Tycker du det är roligt det här jobbet ?

-Mormor det här är inte mitt jobb jag hälsar på dig.Hon tittar på mig med tom blick en lång stund.Vänder mig ryggen och går längre in i köket.

-Kan du förstå att vart jag än kommer så har dom samma möbler som mig.Likadant bord,stolar och till och med gardinerna.

Mormor tittar förvånat på mig.

Efter ca 10 minuter kommer min mamma och hennes man.Det var stelt,hon sträckte fram sin hand till mig,som om jag vore en främling.Jävla morsa man har tänkte jag.Men jag höll mig lugn och sansad.Var trevlig och visade min BÄSTA sida.

-Nu tar jag hand om det här,du behöver inte bry dig mer säger min mamma till mig.

-Jo jag kommer att bry mig,det är min mormor.Och det var jag som såg till att du hörde av dig till henne igen efter alla år du hållit dig undan svarade jag,vänligt men bestämd.

Nu har hon i alla fall tagit på sig ansvaret att se till att mormor får hjälp och medicin.Jag bad henne att informera mig om vad som händer mormor.Fick inget direkt svar,men nu har jag hennes telenummer och kan ringa henne i alla fall.

Tänk att det ska vara så svårt att vara en ödmjuk människa.Och vad jag vet har jag inte gjort min mamma något illa. Men hon har ju avsagt sig kontakten med mig,mina barn,sin syster och min mormor/hennes mamma,men med mormor tog hon åter upp kontakten för ca 2 år sedan efter att jag skickat ett brev och berättade hur ledsen mormor var.Så jag känner att det är min mamma som är ett problem,inte vi.


Nu hoppas jag att det blir så bra som möjligt för min 91 åriga lilla mormor.Sorgligt och tragiskt att det skulle bli så snurrigt.Men med medicin och mat kan det förhoppningsvis bli lite bättre.

Mormor har mest levt på coca cola och skogaholmslimpa sista tiden.

Jag har inga nyckar till henne,men ska försöka att åka dit så snart jag kan igen.

  

Det kändes vemodigt att lämna mormor men jag kände att jag inte kunde göra så mycket mer nytta utan lät min mamma ta hand om henne.


När jag kom hem igen så hade jag en av tre saker på min to do lista jag ville beta av innan det var dags att åka i väg igen.

  

Äppelchutney >>> Tack Maarit för bidragen med äpplen. Den ska nu stå en månad innan vi kommer att ha den till mat.Det ser jag fram emot med förtjusning.


Kräftskiva på skjutbanan fick avsluta lördagen,mycket gott och trevligt.

I dag söndag har jag varit i väg hela dagen,mer om det vid ett annat tillfälle.


Var rädd om varandra.

Kram

Carina






Av Carina - 22 september 2016 19:15

Redan torsdag!!!

Denna vecka har verkligen skenat iväg.Det har nästan varit lite väl intensivt,men roligt.

I går blev det en LÅNG arbetsdag,från 06:45-19:00

Lena och jag stod på Gymnasiesärkolemässan som var i Fryshuset.

  

När mässan var slut åkte jag hem till Maarit för att plocka äpplen,fika och umgås en stund innan det var dags att köra hemåt.Blir så glad när mina vänner delar med sig av det som växer i deras trädgårdar och inte i min.Men jag ska så smått försöka se till att min trädgård också kan leverera lite gott.Men tyvärr hinner rådjuren ta det goda innan det är klart.


Det har hunnit bli två Curves pass denna vecka och innan veckan är är slut ska jag hinna klämma in ett pass till.

PW rundorna har det tyvärr blivit mindre av,endast ett än så länge.

     

Det är så vacker ute nu och träden börjar att skifta i färg.Man måste verkligen ta tillvara på alla tillfällen man kan få ute.


  

Så här vacker var himlen då jag åkte till jobbet,var bara tvungen att föreviga det med en bild.


 

I dag blev det viltfärssås med portabello och timjan. Receptet hittar du här >>>


 

Dessa vackra flugsvampar är som en del människor.

Fina på utsidan men inte på insidan,dom kan göra oss riktigt sjuka.Precis  som en del människor och dom ska man undvika.Bara gå förbi och låta dem stå kvar,men visst är de frästande.Se men inte röra....



Kram

Carina


Av Carina - 20 september 2016 20:00

Vilken inspirationskväll det blev i går.

  

Först så träffade jag döttrarna och vi åt middag tillsammans,sushi som vi alla tre är väldigt förtjusta i.

Sedan gick vi till Rival för ett 4good event.


Make Life Happen - Stockholm


Kom på höstens stora powerkväll om livets alla möjligheter och hur du ska nå dem! Vi har bjudit in fem drivna changemakers som drömt, gjort, brinner och gör skillnad. Kickstarta hösten med en energiboost som räcker länge! Det blir en helkväll med goodiebags, vin, choklad, mingel.

Möt färgstarka matinspiratören Jessica Frej, powerbaben Jackie Kothbauer, idolcoachen Sofia Lilja som vet hur du når din fulla potential, storycoachen Katrin Sandberg och Leila Karcaoui som vet hur man vänder motgång till framgång!


Så löd inbjudan och wow vilka människor.Klart bäst var Jessica Frej och Leila Karchaoui som även kallade sig Glädje minister. Vilken goo det var i dessa kvinnor.

Leila sa:

Sluta gnäll ta tag i ditt liv,endast du kan förändra det du inte är nöjd med.Du har ansvar för hur du vill leva ditt liv.

Så är det och jag är nog allergisk mot dom som gnäller konstant.Man kan inte vara på topp alla dagar men bara för det ska man inte gnälla varje dag.

Det är många som hade behövt lyssnat på dessa positiva tjejer.

Gör sådant som får dig att må bra,var rädd om dig och var noga med att ladda dina egna batterier,inte bara mobilen.


Jessica inspiration och matglädje. Har kommit femma i Mästerkocken,skrivit en bok om att baka glutenfritt och även om bok Fest på 30 minuter.Jobbarpå TV4s nya tv-produktion ”Mitt kök”.

Hon kommer att gå långt.Vill man så man kan man,så är det.


Tack Isabella och Gabriella,mysigt att ni ville hänga med er mamma i går kväll.

  

Passade på att köpa mig ett nytt armband - Heja mig.Jag är i alla fall nöjd med mitt liv och med det jag åstadkommit med.Men jag kan mer och jag hoppas kunna komma lite längre upp på min dröm stege.


  

Solrosor är så vackra och denna lilla äng lyser upp så fint varje dag.

Tänk att vi fortfarande har en så varm och skön september månad,lite synd att det är så torrt då svamparna i våran skog lyser med sin frånvaro.Men jag har sett att det finns svamp i andra skogar och grattis säger jag till er.


 

Hade lite snålt om tid vid middagslagningen så det fick bli en middag som gick fort att tillaga,vilket denna kräftgryta med pesto och tomat gjorde.Receptet hittar du här >>>




Kram

Carina






Av Carina - 18 september 2016 21:00

  

Fredagen var en mycket tung och känslosam dag.Begravning av vår vän Lars i Hilleshög kyrka på Färingsö. Jordfästningen hölls enligt hans önskan av Caroline Krook som lotsade oss emellan olika skär i Lars liv,både ljusa och de mörka.Lars son Alexander var den enda av barnen(Lars har flera barn) som gjorde denna stund till ett värdigt sätt att ta farväl av sin far.

Många tankar for genom mitt huvud,hur saker och ting kan bli.Familjeband som tar slut,men ändå får ett värdigt slut.Och dom barnen som inte kom, hur mår dom idag ? Allt har sin förklaring,så är det...

Hur blir det när min min mamma ska begravas ? kommer jag någonsin att få veta det ? och kommer jag att gå ?

Hur blir det den dagen jag ska begravas ? vilken kyrka blir det ? Kommer jag att få en gravsten eller sprids jag med vinden ? Helt plötsligt kom döden väldigt nära inpå.Jag hoppas nu att det dröjer till nästa begravning.


 


I lördags vaknade jag med VÄRSTA MIGÄNEN!!!

Måste berott på spänningen som var dagen innan och allt grubblande som kom efteråt.

Blev liggande kvar i sängen på förmiddagen,vilket inte har inträffat på väldigt länge.Tog min migränmedicin och efter några timmar kunde jag äntligen lämna sängen.

Vi hade mycket på agendan,så att förspilla sin tid i sängen var inte så passande.

Det blev städat i garaget,och en STOR hög som skulle slängas.Vi köpte lövblås och eldriven sax att klippa blommor och buskar med,fix och trix på tomten.Utemöblerna plockades undan och blommor sländes.

  

Endast några blommor kvar och en grupp möbler.Sedan var det dags att hämta hem älgkött.Men innan det åt vi en passande middag - Älgkött med ugnsrostade morötter.

      


I dag har vi tagit hand om älgköttet som kom hem rätt sent lördagkväll.Det blev två vänder till med skräp till återvinningen.Yttreligare två lass finns kvar,och det hoppas jag försvinner nästa helg.

Hörde förästen på radion här om dagen att folk slänger sina äpplen/fallfrukt på återvinningen och av detta görs bränsle.Förra året fick dom i hop så pass mycket biogas att det räckte fyra varv runt jorden.

Det är tydligen ett riktigt äppelår i år så dom räknar med minst lika mycket frukt i år på returstationerna.

Det är ju bra att frukten går att använda och inte bara slängs bort.

MEN-jag skulle tacksamt ta emot 1-2 pappkassar äpplen.Har fått lite och gjort äppelmos av det,men vill ha mer,finns så mycket annat gott att göra av äpplen.

    

På tal om gott,idag gjorde jag en väldigt god middag på rådjursadel med rotfruktstärningar,kantareller och sås. Det smakar inte skit det här sa Kent vilket är ett gott plus för mig.Receptet hittar du här >>>


Veckan som kommer blir rätt intensiv med en massa aktiviter och roliga händelser.


  

Fotade månen i fredags kväll.Undrar om det finns liv på månen ?


Om vi inte känner tacksamhet för det vi redan har,

hur kan vi då tro att vi blir nöjda med mer ?



Kram

Carina







Av Carina - 14 september 2016 19:30

Redan onsdag och snart är det helg igen,skönt.Tänk vad veckorna går fort.I måndags sa en av våra elever - Nu är det sju skolveckor kvar sedan har vi höstlov.

Men vilken fantastisk höst vi fått.Jag älskar den och njuter för fullt.Vill helst inte jobba,bara vara ute i naturen och njuta av det vackra.Hösten är ju helt fantastisk och väldigt vacker.

        

Varje kväll direkt efter middagen tar jag mina fyrbenta vänner och går minst 6 km.



Många frågetecken blev det ??????????????????

  

Det låg ett brev i min brevlåda utan avsändare.I brevet låg denna grillpinne med mitt namn på.Vem har skickat mig detta tänkte jag ? Väldigt rart,men vem ska jag nu tacka,för det vill jag ju göra såklart.Är uppfostrad att tacka för presenter.

Jag tänkte att lägger jag ut bilden på Facebook så kanske någon ger sig till känna.

Det visade sig att två kvinnor till fått varsin grillpinne med sitt namn,utan avsändare.

Gissa om jag fick många frågetecken i mitt huvud.Vem är nu detta och varför blev just jag den som fick en grillpinne med mitt namn ?

I dag kunde jag se detta inlägg på Lasses facebook sida

 

Tack Lasse för grillpinnen och det finns ingen risk att ni hittar mig halvnaken i skogen för jag fryser jämt.Dubbla långkalsonger och många lager med kläder.

Skönt att veta vem avsändaren var och nu har jag tackat Lasse två gånger.



Jag är fortfarande nöjd över mitt beslut att inte banta.Motionerar nu regelbundet vilket känns skönt.

Tre curves pass förra veckan och sex PW rundor.Så jag fortsätter att kämpa mot en stramare kropp och ett friskt hjärta och hälsa,men med mat i magen.


  


Kram

Carina

Av Carina - 11 september 2016 19:45

Helgen är snart slut och ännu en arbetsvecka väntar.

I fredags hämtade jag Minou på förskolan.Minous mamma-Linda  skickade ett sms till mig där det bland annat stod att det första Minou berättade för fröknarna var att farmor ska laga god mat till mig i dag.Åh så rart av en nästan treårig tjej att kunna sätta ord och berömma maten jag lagar.Minou är ju väldigt tacksam och tycker att all mat är god som serveras hos oss.Men det är extra roligt att det är just maten hon tycker om då hon ska vara hos oss.

Vi lagade middagen tillsammans,Minou tycker det är så roligt att få hjälpa till.

   

Och tog en promenad med hundarna.


Isabella och Tim kom också till oss,och så här såg det ut när vi hade fredagsmys.


  


Efter frukost blev det en promenad ner till Grindsjön.


 


       

Någon har förstört vår fina brygga...


 


Isabella,Tim och Minou åkte vid lunchtid och jag blev kvar hemma.Vi fick en kort helg tillsammans men man få  glädjas åt det lilla och njuta av stunden.


Vet inte om jag ska ses som en förlorare eller rent av förståndig ?

Jag började i måndags med C9 bantningsprogram.Tänkte att det får bli det sista jag gör då det gäller bantningsprogram. Och det funkade,lite illamående och yrsel men jag stod ut.Från dag tre får man dessutom äta ett lagat mål mat om dagen och bara det är ju lyx.

Frukost och lunch blev det shake,men i går fick jag helt enkelt nog av shaken.Den stod mig upp i halsen,hade till och med lyxat till den med hallon och ibland blåbär.Men nej inte en shake till ville jag ta så jag bröt helt enkelt denna nio dagars kur redan på dag sex.

Jag var helt enkelt så less,så inte vet jag om jag ska ses som en förlorare eller rent av förståndig.Men jag var nöjd över mitt beslut och har nu bestämt mig för att detta var den SITA bantningskuren jag gör.Jag får helt enkelt vara en fyllig kvinna med lite extra former på vissa kroppsdelar,och vara tacksam över att jag är frisk och lever.Har en kropp som fungerar och kan röra mig fritt.


  

I går på promenaden såg jag detta hjärta.Går samma väg i stort sett varje dag men igår såg jag hjärtat i stenen. Kan det bero på att jag längtade efter Kent som varit borta sedan förra söndagen.Så skönt att få hem honom och även Tezz.

 


Vi har verkligen fantastiskt september väder.Riktigt varma sköna dagar.Vi tog en sväng ut till jaktmarken i dag och fick lite gjort så som röjning och en saltsten.

 

Nu är det bara två helger kvar,sedan man man släppa dessa fyrbenta vänner i skogen igen,längtar.




   


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards