Carina´s Blogg

Alla inlägg under juni 2018

Av Carina - 19 juni 2018 21:15

Skönt med sommarlov.Är ständigt sysselsatt så här blir det inte mycket till vila.Men jag är ju sådan som person som vill göra och hinna med mycket,utan att stressa.

I onsdags morse hämtade jag Minou som då var med mig på jobbet.Det var väl inte jätte roligt på farmors jobb tyckte Minou.Hon hittade en klocka som vi använder på våra lektioner då vi ska lära eleverna klockan. Jag visade Minou hur visarna skulle stå när det var dags att gå hem och vad klockan var nu.Men hon är smart det flickebarnet. För bara efter några minuter kom Minou tillbka och sa kolla farmor nu är klockan två och då kan vi gå hem,det blev ett gott men hjärtligt skratt.

Minou skulle följa med oss till "våra barns kusin" Amanda som tagit studenten och hade bjutit in oss att fira henne.

Tänk att hon blivit så stor alla redan och nu vill hon bli polis.Ska bli så spännande att följa hennes resa dit.

Det blev en mycket trevlig kväll med god mat och tårta,tipspromenad och presentöppning.Många fina presenter fick hon.

Amanda lycka till nu och välkommen in i vuxenvärlden.



Vi hade lovat Minou att köpa en studsmatta till denna sommar,och man ska ju hålla vad man lovar.Jätte roligt tyckte Minou att det var och även jag klev upp och hoppade lite.Men min rygg vill nog helst att jag håller mig på marken.


Vi tog en sväng ner till Grindsjön för att bada i fredags.Perfekt med en egen strand.



Smultron har vi plockat och trätt på ett strå innan vi åt upp dem,det hör sommaren till tycker jag.

Hågelby


I lördags var vi till Hågelbyparken med Isabella,Collin,Emma och Felicia.Det är en fin park värd att besöka minst en gång varje sommar.


Och i söndags firade Rondodrevets kennel 20 år.Jag hade bjudit in mina valpköpare att fira den med mig.

Minou och jag hade bakat jordbubbstårtor som vi bjöd på och kaffe.

Det var tipspromenad,infrmation om vardags lydnad,spårträning och jakt.Vi pratade om utställning,hur det går till och vad man ska tänka på.Vi grillade och åt lunch tillsammans innan det var dags att säga hejdå.

Jag fick en jätte fin tax av Peter och Sussi.Ellinor hade med sig en flaska champange,så trevligt med omtänksamma valpköpare   



Rondodrevets




Minou med min fodervärdstik som bor hos Ellinor.Minou tycker det är så roligt med hundar, Farmor alla hundar älskar mig,brukar hon säga.

Minou åkte hem till sin mamma i söndags eftermiddag,men hon kommer tillbaka till oss på torsdag igen.


Fyra veckor med ändrad kost är nu över.Det har gått riktigt bra.Jag hade väl aldrig trott att jag skulle sitta och knapra morötter till frukost.Jag som vill äta min havregrynsgröt.Men det har gått över förväntan.

Det har dock blivit några återfall i choklad träsket som är min stora bov till extra kilon.

Men vågen att trots allt gått ner 5,5 kg.Det känns på kläderna att jag minskat i vikt.Måttbandet visar en lägre siffra än från starten.Jag mår mycket bättre och känner mig lite finare.

Tog en bild innan start och nu efter fyra veckor efter ändrad kost och mer motion,och skillnaden är enormt stor.Vill inte lägga upp dessa bilder här då jag bara har underkläder på mig när bilderna togs.

Ska nu försöka att hålla denna diet,men kommer att unna mig lite gott vid speciella tillfällen.

Mina PW runder känns bra och jag mår så bra av att gå dessa rundor med taxarna.Ikväll var vi ute i två timmar.

Bra musik i öronen och glada taxar framför sig som mer än gärna vallar runt mig.


Lämnade in min bil på service i går,åkte komunalt hem från Länna och det tog tid.Vilken tur att man inte behöver åka komunalt till jobbet.Tog först en buss från Länna till Västerhaninge,där skulle jag byta buss mot Nynäshamn,men fick vänta i en en och enhalv timme på den.Passade då på att äta sallad på ett Café i centrumet.När bussen kom och jag klev av vid närmaste busshållplats hade jag 2,5 km att gå för att komma hem.Jag åkte från Länna 10:20 och kom hem strax efter 13.

Nu är min bil servad och jag hoppas den kommer att rulla på bra ett tag framåt.


Kram

Carina


Av Carina - 10 juni 2018 22:30

Tänk att en dröm kan bli verklighet.Visst är det fantastiskt.Alla drömmer vi om något.En del drömmar är stora och andra lite mindre.En del drömmar är lätta att förverkliga och andra drömmar förblir enbart en dröm.

Jag hade väl aldrig trott att min dröm skulle bli verklighet.Men tackvare en vän så blev det på riktigt.Jag fick uppleva det jag drömt om - Att få sitta med piloterna framme i flygplanet och få se hur det verkligen går till.

Låter som en pojkdröm kanske,men jag har ju sagt att jag ska bli man i mitt nästa liv och då ska jag nog bli pilot.

Resan skulle bli till New York och lyckan var total. Så fantastiskt roligt att få följa med på denna resa.

Vi landade vid 15 tiden och hade ett dyng på oss i New York innan planet skulle vända hemåt och jag skulle få sitta med där framme igen.

Här står jag utanför hotellet med Manhattan på andra sidan. Redo att ge mig ut för nya äventyr.

Göran hade frågat mig vad jag ville se och jag hade inte en aning om vad jag hade velat se.Visa mig det du tycker man ska se i New York blev mitt svar.

Göran hade lagt att en plan och vi knöt på oss våra gymnastikskor och blev "POWER TURISTER "


Det blev en fantastisk kväll och jag var riktigt nöjd då vi återvände till hotellet.

Vacker utikt vid frukosten.Redo för en ny dag.



Vi besökte World trade center,tittade på minnesplatsen och den nya byggnaden.Svårt att förstå hur många det var dom misste sitt liv denna fruktansvärda dag.En mycket fin och påkostad minnesplats som inte lämnar någon oberörd.

Tack Göran för att jag fick resa med dig till New York.Jag är så tacksam och nöjd.


Vi kom hem i lördags förmiddag och jag var rätt trött hela dagen,men det var det värt.Lyckades gå lite över 45 tusen steg på torsdagen och fredagen så många steg blev det på våran "Power turist" resa.



Från New York till Nynäshamn.Snabba vändningar här.

Isabella fyllde år den 7 maj och fick då i present Brunch,SPA och massage i Nynäshamn.

Och i dag söndag tillbringade vi våran dag där - SKöna söndag hette paketet.Och visst var den skön.

Vi startade med brunch innan det var dags för SPA.



Mätta och belåtna gick vi ner till SPA avdelningen.


En riktigt härlig dag som gör en riktigt glad.Det ska vara gott å leva.Passa på att njuta medans du kan,man vet aldrig hur morgondagen ser ut.


Var rädd om varandra,din familj och dina vänner.


Kram

Carina

Av Carina - 4 juni 2018 21:30

Swich sa det så tog maj månad slut.Den helt klart BÄSTA månaden ever. Jag verligen älskar den värme som maj månad bjöd oss på.Helt fantastiskt och jag vill bara ha mer.


En händelserik vecka lämnar jag nu bakom mig.Det är allt från besök i Eskilstunda djurpark,till sommar avslutning på Minous förskola där Tobias,Isabella,kusinen Collin, farfar-Kent och jag deltog. Så mysigt att vi kan få vara tillsammans.Det värmer gott i mitt hjärta och jag vet att det även gör det i Minous hjärta.Hon såg väldigt glad och stolt ut.

Mina

Älskade lilla Minou som nu börjar bli stor,vad jag är glad över att få vara din farmor.



Collin blev akut opererad i fredags på Astrid Lindgrens barnsjkhus.Allt har gått bra och han är nu hemma igen,tack och lov.Vilken kämpe han är,och vilka fantastiska föräldrar han har.En eloge till er   

I söndags var vi bjudna på en av våra elevers studentfest.

WOW vilken fest vi hamnade på.Den var så fin och påskostad.Familjen och släkten var så kärleksfulla och helt fantastiska både mot Zinat och mot oss.Vi blev så väl mottagna av dem.Det hölls tal där dom bland annat tackade oss från skolan för det vi lärt Zinat.Det var så hedrande och rörande.Tänk om vi svenskar kunde uppskatta varandra så som dom gör i sin kultur.Dom är verkligen måna om varandra och vill varandra bara väl.Inga onda ord eller sura miner.Alla är lika mycket värda och respekteras för den dom är.

Det bjöds på mat och vacker dans med en orkester som spelade live,ett par från Lets dance uppträde och skulle hålla dansskola senare på kvällen.Vi tackade för oss vid 22:30 eftersom vi skulle upp och jobba i dag.

Vi gav Zinat en bok  och på insidan stod en så passande text -

Till världens alla små rebeller:

Dröm större. Sikta högre.Kämpa hårdare. Och om du tvivlar,kom ihåg Att du har rätt.


Jag kommer att sakna Zinat så mycket.Hon hade full koll på mina barn och barnbarn,ville veta vilken färg jag hade på naglarna och har ett fantastiskt minne för schlager,sport och kultur.Sa vad hon tyckte och tänkte,en tjej med skinn på näsan helt enkelt.


I går var det dags igen,upp på vågen och fram med måttbandet.Och visst har mina två veckor med nyttigare kost, mer motion och inget sött eller alkohol givit resultat.
Det känns så fantastiskt roligt och jag känner mig så peppad att fortsätta.

Ett par byxor jag beställt på nätet var för trånga över magen,men nu kan jag få på mig dom utan problem.

Klänningen jag hade på mig i går kände jag mig fin i och det är just den känslan jag saknat tidigare.

- 4 kg på två veckor och en massa centimertrar har nu lämnat min kropp.Mer ska det bli och jag mår så mycket bättre för varje dag.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards