Carina´s Blogg

Alla inlägg under januari 2014

Av Carina - 30 januari 2014 18:30

Tråkigt- Det är något av bland det värsta vi vet, att ha tråkigt.

Men för att uppskatta det roliga så måste man tillåta sig själv att ha tråkigt i mellanåt.Vi säger ju så till våra barn,men ändå har vi ständigt en massa aktiviteter inbokade för dom,med räddsla för att de ska ha tråkigt.För vem vill vara en tråkig förälder ?

Vi ser ju ständigt till att roa oss själva med olika aktiviteter vi tycker om,men hur ofta roar vi oss med den vi lever i hop med ? Oftast roar vi oss var och en på sitt håll,med våra vänner.Men inte med vår livspartner.

En kvinna på mitt jobb måste ha en drömman,han bokar resor,teatrar och en massa skoj och överraskar sin fru med. undrar hur vanligt det är ?

Packa väskan Carina för på fredag eftermiddag kommer jag och hämtar dig efter jobbet,vi ska bli borta till söndag kväll. Det skulle vara trevligt,men det är svårt att ändra på någon,så jag får väl fortsätta att roa mig på mitt lilla vis,med mina vänner.

I går hade jag riktigt tråkigt här hemma,ja på snudden till deppigt.

På tv visades hockey och jag hade helt  andra planer på vad jag ville se,men jag är inte frun som bråkar om vilket program som ska ses så jag bytte helt enkelt rum.Sitter inte i soffan en kväll och glor på hockey för det är tråkigt.

Satt en stund vid datorn,men det var också tråkigt.Städade och tvättade och plockade tvätt var det som fick bli kvällens aktivitet.Men jag hade velat se Mästerkockarna och Mia på Grötö,så blev det inte.


Fem matlådor vill Gabriella ha till nästa vecka då hon jobbar.På lördag natt kommer hon hem,sover till på söndag och då ska dessa matlådor vara fyllda.Hmm jag har ju taskig fantasi på mat för tillfället.

Gabriella erbjuder sig att hjälpa till att laga mat på söndag,men jag är ju lite av en planerare och ska det lagas mat ska det ju finnas grejer hemma.

Sedan är jag dålig på att släppa in mina barn i köket och att låta dem stå vid spisen.Det är liksom min plats på någotvis.Jag borde skämmas för jag vet att om jag bara tillåter dem en plats vid spisen så är det riktigt duktiga.

Lagade extra mycket mat i dag så korvstroganoff bli det i alla fall.


Var försiktig med vem du öppnar dig för.

Det är endast få människor som faktiskt bryr sig.

Resten är bara nyfikna.



Kram

Carina

  




Av Carina - 29 januari 2014 18:00

Fy bubblan vad det är kallt ute i dag.Nu är jag så less på att frysa,snart bokar jag en resa till värmen.Känner att jag är i behov av att ha något att se fram i mot och längta efter.

När barnen var små bokade jag alltid en resa i september som vi sedan åkte på under sommaren.Då hade jag något att se fram i mot hela vintern.

Nu kan jag inte boka något pga av att jag inte riktigt vet när Nora löper och det kan tänkas bli valpar.

Förhoppningsvis paras hon i april,då kan jag kanske komma i väg en vecka.Annars blir det ingen resa detta år.

Kan ju bara åka då jag har sommarlov.


I dag kom brevet från mammografin,där det stod att jag inte har bröstcancer.Men jag var tvungen att läsa det flera gånger för att verkligen förstå att jag läst rätt.

Den hälsoundersökning med mammografi du genomgått visade inga tecken på bröstcancer

Det var inte så att jag på någotvis misstänkte cancer,men jag är ju fruktansvärt slarvig på att undersöka mina bröst. Vilket man bör göra åtminstonde en gång i veckan i samband med dusch.Jag gör det aldrig,fastän jag vet att man ska.Skönt att få svar så snabbt och med ett positivt svar dessutom.


  

Laxfilé med aprikoser, bulgur och yoghurt är ett välsmakande recept för den som vill variera tillbehören till stekt lax. Aprikosen tar fram det fruktiga i fisken och det lite syrliga i matyoghurten.Detta blev dagens middag och receptet hittar du här >>> 


Jag är glad att vara jag.

Jag kanske inte är perfekt,men jag är ärlig,kärleksfull och glad.

Jag försöker inte att vara något som jag inte är och jag försöker inte att imponera på andra.

För jag är jag.



Kram

Carina




Av Carina - 28 januari 2014 20:30

Vad blir det för mat? Är just nu på sjuan med Per.Han är ju en grym kock men gud så rörigt och kladdigt det blir i köket efter honom.Hans fru måste ha ett gudomligt tålamod med honom.

Men jag skulle nog också kunna blunda och låta honom härja runt om jag fick den maten lagad till mig   


Vi har ätit rester två dagar i rad,skönt att slippa laga eller tänka på mat då man har två långa arbetsdagar.

Jobbade mellan 7:00-16:30 sedan raka vägen till Huddinge för att dansa zumba mellan 17:00-18:00.Camilla åkte inte med så jag åkte själv.Kände att jag behövde få lite energi från dansen och musiken i mig.Blir verkligen glad och mår så bra av att få röra mig till musik,det var fantastiskt skönt att få skaka rumpa i dag.


Tystnad är något jag har svårt för i bland.

Att bo som vi gör ute i skogen där det är tyst har jag inga som helst problem med.Älskar den tystnaden och lugnet som blir av det.

Men att vara inne i huset utan ljud från radio eller tv är något som stressar mig.Det första jag gör på morgonen är att sätta på radion.Lika så då jag åker bil är radion på.

Men när jag ska sova ska det vara knäpptyst.Minsta lilla ljud och jag kan då knappt somna.

Detta lilla problem med ljud gör det svårt för mig att sova borta,då det ständigt är främmande ljud.


Ett gott hjärta har den som trots,sina egna bekymmer ändå finner,tiden och orken att finnas där för oss.


Kram

Carina

Av Carina - 27 januari 2014 18:45

Skulle jag säga att jag mår bra,så ljuger jag.Skulle jag må som jag gjorde i går,hade jag stannat hemma från jobbet i dag.Men alla är vi mer eller mindre risiga så det är bara att bita i hop och jobba på.

Jag var ju hemma och vilade upp mig i går,det får väl ändå räcka...

Vi har haft en fruktansvärt kall dag på jobbet,känns nästan som att jobba i ett kylrum i någon matvarubutik.

Till och med den varmblodiga Ulla som ständigt svettas frös i dag och då är det kallt ska ni veta.


Tant varning på mig...

Jag har haft sms kontakt med en person som svarar med förkortningar och jag fatta NADA.Tillslut var jag tvungen att erkänna.Gillar dina förkortningar,har nog blivit gammal för jag fattar nada.

tnx och sls är som grekiska för mig.Men fick ett svar på vad de betydde,men har redan glömt bort det.Dement light heter den diagnosen.

Får nog ladda ner en app med förklaringar på förkortningar så att jag hänger med. Vill ju inte få tant varning redan nu vid 45 års ålder.


I går lagade jag en riktigt smarrig middag.

  

Riset kokas här i kokosmjölk och buljong, resultatet blir ett krämigt ris med en exotisk touch. Currypasta, ärtor och tomater fräses snabbt. Tillsammans med räkorna, gurka och gräslök blir det en färgrik sås till kokosriset. En klyfta lime blir perfekt till! Super gott,och receptet hittar du här >>>


Det är smärtsamt att växa som människa...

Det gör ont med förändringar...men det är fan så mycket bättre än att sitta fast i nåt man inte vill vara i...



Kram

Carina

Av Carina - 26 januari 2014 16:15

Nu är det definitivt slut...

Färdig jagat för ett tag framöver.Nu återstår en väntan på 9 månader för jakt med hund.Känns ledsamt och lite sorgligt, vi avslutade med en god gemensam lunch i går.Fyra kvinnor och och åtta män var vi som sammanstrålade under gårdagens jakt.

    

Vi kommer att ses en del i vår då vi har lite att pyssla med på jaktmarken.Och sedan vår gemensamma middag i februari.

Jag skulle ha jagat även i dag,men fick avboka på grund av sjukdom.Mår inte bra,hoppas nu på att jag kurerar mig till i morgon så att jag kan jobba då.


Pizza till middag var Kent och Gabriellas önskemål i går,men jag är inte så mycket för pizza, så jag tvingade dem att äta min lasange eller vara utan middag.

  


Har i dag fått i väg min första Partylite beställning med hjälp av Åsa som förklarar och jag förstår knappt hälften. Men jag hoppas att jag snart blir lika insatt och duktig som hon.

Det finns så otroligt mycket fint i katalogen och jag vill beställa massor,men det tillåter ju inte ekonomin förståss.


  

Dessa tre symmetri votivljushållare kan man fylla med exakt vad som helst.Bara fantasin som sätter stop,och matcha med ljus i samma färg.

Är du intresserad av en visning så tveka inte att höra av dig så berättar jag mer.




Det är att göra en god gärning utan att tänka på att det är en god gärning.



Kram

Carina

Av Carina - 24 januari 2014 19:30

Tänk att det blev fredag även denna vecka,man blir ju bara så glad.

Det vart en händelserik vecka även denna vecka.Fastän den inte är slut än.


I går var jag på PartyLite visning med min ledare Åsa.Hon var med mig för att lära mig sälja ljus och dess tillbehör.Det var en så kallad,se och lär kväll.Hoppas nu att jag törs genomföra detta själv nästa gång.

Jobbade över till 17 i går och sedan raka vägen till Salem,hade glömt matlådan hemma som jag tänkte äta innan så jag var rätt hungrig då jag kom hem,middag kl 21:20 är jag ju inte direkt van vid.

Jag hoppas nu kunna komma ut på åtminstonde en visning i månaden.Har nu två visningar till inbokade,vilket känns roligt.


Riktigt skönt med helg.Har en sjuk Gabriella hemma.Tycker så synd om henne,hon hade så mycket jobb inbokat men var tvungen att sjukskriva sig och se pengarna försvinna i väg.Men hälsan går före pengarna så är det.


Nu blir det sista helgen i skogen,ja i alla fall då det gäller jakt med drivande hund.

Jag minns då jag inte jagade, var hemma med barnen och Kent var borta varenda JÄVLA helg och jagade från första oktober till sista januari.Tyckte den tiden kändes som ett år.Nu tycker jag det känns som en vecka.

Lite intressant hur man ser på saker och ting då man själv får ett intresse att dela med den man lever med.

Men nu har vi ju vuxna barn också så allt blir ju så mycket enklare för oss.

Bara för att vi har samma intresse så betyder det inte att vi umgås och jagar tillsammans på helgerna och är det nu så att vi jagar tillsammans så brukar vi inte gå/stå i hop.




Tänk att det fortfarande var någorlunda ljus fortfarande då klockan var 16:30.Det är ju så skönt att gå mot ljusare tider.Längtar till mina PW kvällar.


  

Ser fruktansvärt trist ut men var riktigt gott.Ett recept på hemmagjord barbequesås med en lätt rökig smak och ett uns hetta, ger garanterat kycklinglåren mycket smak. Salladen till är en krispig och krämig Waldorfsallad gjord på riven rotselleri, äpple, smetana och gräslök.Och till detta serverades ris och ett glas vitt vin.

Receptet hittar du här >>>




Att visa sig positiv betyder inte att man behöver tycka att allt i livet är enbart positivt.



Kram

Carina




Av Carina - 22 januari 2014 19:45

Det pratas mycket om känslor,om hur man gör för att få en flickvän. Nu börjar tankarna och känslorna till ett förhållande bli allt mer aktuellt för våra elever.

I dag satt vi med ett gäng grabbar och pratade.En kille hade ett disco på gång nu på lördag och frågade de andra killarna om de skulle med ?

-Nä fan pallar inte.

-Men ni sa ju nyss att ni vill ha flickvän.

-Ja det vore mysigt,hihi

-Dom kommer ju inte och ringer på dörren,ni måste gå ut tex på disco.

-Ja men hur fan gör man där då?

-Man frågar om deras intressen och berättar om sina egna,men man får inte prata för mycket om sitt eget utan det är viktigt att även lyssna på tjejen.

-hmm ja okej då

-Sen kan man bjuda dem på något att dricka,tex cocacola

-Nä fan det går inte !!! då rapar dom och jag med,och då kan man inte prata utan måste bara säga ursäkta hela tiden för att man rapar.Nä det får bli vatten i stället...


Ska bli intressant att höra hur det gick på måndag ? om dom kom i väg och om dom vågade prata med tjejerna.

De är så rara och blyga och har en sådan längtan att få en egen flickvän att pussas med,gå på bio och bara få hålla handen.


Mammografi dags var det idag.

Var 18 månad blir man kallad och klämma in sina bröst i mellan två plexiglasskivor.

  Ni ser själva att detta kan ju inte göra annat än ont   

OBS! Inte mitt bröst hittade bilden på nätet.

Det jag inte kan förstå är varför de ska pressas i hop så hårt? Hur gör dom med de kvinnorna som har silikon i brösten? de måste ju gå sönder ? Och vad är det man missar i röntgen om man inte pressar i hop bröstet?

AJ sa jag då det klämdes i ordentligt

Slappna av snart går det över,fick jag till svar.

Man får vara glad att vi kvinnor får göra dessa manglingar och förhoppningsvis upptäcka cancer i tid.

Om två veckor kommer jag att få svar på dagens undersökning.

  

Undrar om männen skulle fixa pappografi   


  

En enkel och god pastarätt med stekt bacon,stekt svamp och körsbärstomater.Färsk babyspenat till pasta blev kvällens middag.Och receptet hittar du här >>>



Istället för att oroa mig för mitt förflutna eller min framtid väljer jag att fokusera all min energi på att vara mitt bästa jag just nu.På så sätt kommer varken mitt förflutna eller framtiden vara saker som jag behöver oroa mig för!



Kram

Carina

Av Carina - 21 januari 2014 19:00

I går när jag vaknade hade jag inte en aning om att min eftermiddag skulle sluta som den gjorde.

Det blev en eftermiddag och kväll tillsammans med mitt barnbarn - Minou   

  

Jag har fortfarande väldigt svårt att förstå att jag är farmor.Det låter ju så gammalt och jag känner mig inte så gammal.

Visserligen får jag (och de andra på jobbet) ofta bli kallad Gammal tant från en av våra elever,men det är ett sett för den eleven att få uppmärksamhet.

I vilket fall som helst så är det väldigt roligt att få vara farmor i så ung ålder.

Minou har troligtvis kolik vilket är ledsamt för henne och frustrerande för Linda och Tobias. Fick ett samtal på morgonen med frågan om att vara barnvakt så att de fick koppla av och hämta kraft.

Självklar ställer jag upp för dem.Så jag hämtade Minou efter jobbet och lämnade tillbaka henne vid 22:30 på kvällen.

 


Minou hade lite magkörningar så det blev mycket bärande och en massa gos.Nu börjar Minou även att le och ge ifrån sig ljud då man pratar med henne,det är ju hur gulligt som helst.


  

Sov som en stock gjorde hon då det var dags att klä på sig och åka hem igen.


 

Lax med mandel blev gårdagskvällens middag och potatismos.Hade även med mig en matlåda hem till Linda som liksom jag är väldigt förtjust i lax.  Receptet hittar du här >>>


Landade i sängen strax innan tolv i går så när det var dags att gå upp klockan fem i morse var jag inte kaxig.

Har varit riktigt trött i dag,så i kväll blir det att lägga sig tidigt.

Köttbullar med smak av citron blev kvällens middag,väldigt gott och jag kan varmt rekommendera er att testa detta recept som ni hittar här >>>


Nu blir det soffan och umgänge med Gabriella i kväll.Ser henne tyvärr inte så ofta då hon jobbar mycket och sällan är hemma.


Att fördöma och prata illa om andra kräver mycket mer energi än att gilla andra,det ger energi!



Kram

Carina





Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards