Carina´s Blogg

Alla inlägg under maj 2018

Av Carina - 27 maj 2018 22:30

I morse var det dags att väga och mäta sig.
6 dagar med ändrad kost och mer motion,nu var det spännande har det hänt något på vågen och med måttbandet ? Och visst hade det redan blivit ett bättre resultat. Så fantastiskt roligt,och vilken morot det blev till att fortsätta. Jag kan erkänna att i torsdags så velade jag fram och tillbaka i fall jag skulle gå min runda eller inte. Efter en heldel velande fram och tillbaka så gav jag mig ut.Pratade med Gabriella i telefonenunder första biten av min runda och när vi pratat klart lyckades jag hitta en spellista som jag blev så peppad av att lyssna på så benen gick tillslut som trumpinnar. 

Har alltid taxarna med mig när jag går,för även dom behöver röra på sig,perfekt sällskap.


I veckan som gick var vi med några elever till Ågesta för att träffa Richard Vestin som skulle visa oss lite fåglar.

Jag hade med min privata kamera och lyckades få se en skedand,första gången jag ser den fågeln.


Vi hade paraktisk matematiklektion med några elever och bakade då dessa cupcakes,och jag kunde motstå att ät dem.Känner mig grymt stolt.


Morsdag i dag och då kom döttrarna över med sina respektive och så lilla Collin förståss.Tobias var också bjuden men hade Minou och dom skulle på andra äventyr denna dag.


Tack mina älskade döttrar för uppvaktningen,så mysigt att ni fortfarande vill fira mig.


Kram

Carina

Av Carina - 21 maj 2018 20:15

WOW vilken fantastisk utställningshelg.Och för andra helgen i rad blev Rondodrevets Vida BIR = Bäst I Rasen. Rondodrevets Vida blev även BIS 2:a = Bäst In Show.

Man kan ju inte bli annat än glad och fruktansvärt stolt.

Utställningen i går var i Ånnaboda.Hade sällskap av Wilma och familjens hund Rondodrevets Vilton.Det är så roligt att Wilma själv vill visa deras hund Vilton,och hon gör det riktigt bra.

På utställningen i Ånnaboda kom även SEvCH Rondodrevets Saffran med sin matte för att ställas ut.Det är så roligt med engagerade valpköpare.

Så här sitter hon,Rondodrevets Vida med helgens rosetter.

När jag kom hem hade Erik kommit med sin kompis,dom höll på att ta ner två björkar åt oss.Äntligen är trädet utanför ytterdörren borta.Så som jag har gnällt över alla löven man fått med sig in under skosulorna från detta träd. Nu ska det torkas och användas som ved.Det blir betydligt bättre än att ha trädet utanför dörren.

Middagen i går fortsatte att vara nyttig.Hade kronfärs hemma och pressade i färsk vitlök,1 ägg och kryddade med salt och svartpeppar.STekte sedan färsbiffarna i olivolja.MUMS så gott.


Kent har ju varit bortrest i fyra dagar och när han kom hem på söndagskvällen fick jag en ny perfym.

  

Alltid lika trevligt med en ny doft.


Den 15 Maj kontaktade jag Anders Carbonnier,en man jag blivit tipsad om att kontakta för att få hjälp med att komma i gång med träning och att äta rätt.

Så i dag måndag börjar min första dag på ett fyra veckors program.

All mat ska fotas,vilket jag gjort i dag och nu tänker visa er hur jag äter.

Frukosten bestod av 2 morötter,2 ägg och 5 cashew nötter samt svart kaffe.


Lunchen blev färsbiffarna från i går och grönsaker.


Middag såg ut så här.


Förutom maten så måste jag träna,så i dag blev det en rask promenad på 55 minuter och ett 7 minuters förbränningspass hemma.

Känner mig riktigt peppad och hoppas nu att jag får se något resultat framöver.


Det är verkligen vacker med alla blommor ute.Men min undran nu är,hur kommer midsommarstången att se ut i år ? Alla blommor har väl blommat klart då. Underbar värme har vi och jag vill bara ha mer...


Kram

Carina

Av Carina - 19 maj 2018 21:18

Fyra långpromenader har jag hunnit med denna vecka. Ätit lite nyttigare och har kunnat låta bli godis och fikabröd.

Idag blev det en biltur till Flen. Hundutställning stod det på schemat.
Tre taxar var vi från min uppfödning.
Vida vann sin klass (4 taxar var det i den) med Excellent och CK.

Blir så glad över mina engagerade valpköpare.

En dag kvar till min fyra veckors period efter ett mat och träningsprogram.
All matintag ska fotas, har en sluten grupp med min coach på Facebook. Där ska allt dokumentetas.
Valde att äta lite bättre denna helg, när jag ändå var själv och det strikta börjar på måndag.
Jag måste fixa detta nu, om det så bara blir 1 cm mindre på måttbandet eller 1 kg på vagen.
Tänker att detta blir en "ny start" på ett hälsosamt liv.
Tycker i och för sig att jag lagar och äter bra mat. Mitt problem är nog snarare godis.
Måste nu vara mer aktiv och hoppas kroppen inte bromsar mig med diverse krämpor.
Jag ska bara fixa detta, bättre form till 50 års dagen.

Idag tog vi promenad ner till Grindsjön. En så rogivande och fin plats.

Kram Carina

Av Carina - 17 maj 2018 20:00


Det blev en lyckad dag i Lidköping.Men jag tvekade först in i det sista till att åka.Jag trode nämligen att jag anmält till utställning i Linköping.Fyra timmars bilresa känns lite väl långt för att åka och bara ställa en hund.Som tur var hade jag sällskap av Ellenor och Peter.

Min Vida 13 månader gammal blev BIR, fick förutom excellent och CK,Svenskt och Nordisk cert.Som tur var hade hon veckan innan blivit godkänd i anlagsprov och kunde då tävla om cert.

Efter avslutad utställning åkte vi till Läckö slått för att fota.


WOW säger jag bara.Vilken fantastisk värme vi fått.En tjej på skolan sa i tisdags,så här varmt får det bara inte vara i Sverige.Det har varit rena högsommarvärmen,fantastiskt skönt.Och frågan är då hur blir sommaren ?

I dag möttes vi av ett betydligt svalare väder,eller kanske mer normalt väder och temperatur för maj månad.






Hälsade på Collin,Isabella och Tim i söndags.Så mysigt att få umgås med sina barnbarn och ladda batterierna några timmar.Perfekt att dom bor så nära oss.



Nu har jag på ALLVAR fått nog.Jag har tidigare skrivit att jag INTE ska banta något mer för det är jag för gammal för. Men att lägga om kosten och röra på mig mer står nu på PRIO 1 listan.

Vi gick ju väldigt mycket i Paris,tyvärr får jag då väldigt ont i ryggen och nästan en sömnlös natt.Men jag kämpar på, har taxarna med mig som sällskap och ska försöka komma ut på 4-5 långpromenader i veckan.Det är ju så fantastiskt skönt att gå dessa långpromenader,hundarna får sitt,fåglarna kvittrar,vi möter både rådjur,älg och hare.Rensar skallen och samlar kraft.

I tisdags åkte måttbandet fram.Dags att mäta mina kroppsdelar från nacken till vaderna.Förhoppningsvis blir det väl några centimeter mindre.

Har varit i kontakt med en personlig coach som ska lägga upp ett fyra veckors program åt mig.Så nu jädrans ska här kämpas på och jag bara måste lyckas.


Äppelträden blommar för fullt,så mycket blommor som det är i år har vi aldrig haft på trädet.Betyder det att vi kommer få många äpplen ? Hoppas det i alla fall.

Trädet är fantastiskt fint att titta på,står man riktigt nära så hör man både humlor och bin som surrar runt och jobbar förfullt med att samla nektar och polinerar.

Underbar årstid,man vill liksom inte gå in,bara vara ute och njuta av naturen.


Varje år så måste man övningsskjuta inför kommande jaktsäsong.Vilket är jätte bra,och i går var det dags för mitt jaktlag att skjuta älgmärket.Första gången som jag var med jaktlaget och gjorde detta tillsammans med dom.Vi hade hyrt en skjutbana.Jag brukar tänka varje år att nästa år ska jag börja i maj,men i augusti innan bockjakten blir det till att nöta på älgbanan.

Fast i år blev jag klar med älgmärket i maj månad,vilket känns fantastiskt skönt,vilken lättnad.Nu är det bara björnpasset kvar.

Kommer naturligtvis att nöta lite till på älgbanan,för träning behöver vi alla även när vi blivit godkända.



Vissa saker glömmer man aldrig,hur gärna man än vill så går det inte att glömma.I bland önskar jag att det fanns en knapp så som på mobilen,starta om och nollställa allt,men den knappen till min hjärna.

I dag då jag satt på jobbet för att planera mina lektioner så ringer det på min privata mobil.Skyddat nummer,ska jag svara eller inte ? Jag svarar...

Hej det är från Södertälje polisen svarar en kvinna på andra sidan.

NEEEEEJ vad tusan har hänt nu,var min första reaktion.

Hon ringde men anledning av inbrottet vi hade i november 2015,dom hade hittat en av dom flera hundra saker vi blev av med.

Jätte bra att dom hör av sig,men det känns på någotvis som att jag ständigt blir påmind av den värsta dagen i mitt liv.Jag vill bara glömma,stoppa ner huvudet i sanden och glömma.Men det går inte,hur jag än försöker så går det inte.

Frågan jag vet att jag aldrig kommer att få svar på är ,VILKA var det som vände upp och ner på hela mitt hem och mitt liv.Vem är du/ni som är så vidriga och förstör mitt hem,min trygghet, mitt liv.

Det var i och för sig bara materiella ting,men för mig betyder allt något,minnen osv.Att någon rotar runt i ens hem är så kränkande att den som inte varit med om det kan inte förstå hur fruktansvärt hemsk det är.

Nu snurrar tankarna igen och jag hoppas verkligen att det inte ska påverka mig negativt.




Här är dom,mina tre promenadvänner - Nora,Vida och Rea.


Kram

Carina

Av Carina - 8 maj 2018 19:53

Isabella 27 år den 7 maj. Tänk vad fort åren går.

Min kärleksfulla älskade dotter.

Tim grillade hamburgare.

Vi andra mös med Collin.

Mysig familje kväll.
Kram Carina

Av Carina - 8 maj 2018 19:48

Vi har haft fantastisk tur med vädret.
Och Paris har verkligen visat sig på sin bästa sida.

Allt har verkligen varit bra. Flyget gick som det skulle. Hotellet var bra. Och människorna i Paris var trevliga.
Kan tänka mig fler besök till Paris.
Kram Carina

Av Carina - 6 maj 2018 09:40

Två fel chansningar på en och samma dag hur stora är odsen.

Lunchen var hemsk och då kan ju inte middagen bli densamma.

Men osten förstörde middagen. Ville äta en grön och fräsch sallad. In kom en blek sallad med grönmögelost.
Inget för mina smaklökar.

Åt lite av middagen men fick rädda upp smaken med en tiramisu.
Tips tiller som reser till Paris tag med ett lexikon när ni ska beställa från menyn.

Kram Carina

Av Carina - 5 maj 2018 17:20

Vi har det riktigt varmt i Paris. Solen levererar som en högsommardag i Sverige.

Det blev ett besök på marknaden på förmiddagen.

Vi hade inga planer för dagen utan gick dit näsan pekade.

Efter en lång promenad var det dags för lunch. Det är inte många menyer på engelska och franska är ett språk vi inte förstår. Dagens lunch blev en chansning, som tyvärr inte var så lyckad.
Åt en fjärde del av maten, sedan fick det räcka för mig.
Fy för denna maträtt.

Nu vilar vi våra ben innan det blir dags för en kvällspromenad.

Igår kväll besökte vi Eiffeltornet, så vackert.

Kram / Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards