Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2012

Illa berörd

Av Carina - 3 oktober 2012 21:45

Det är så hemskt,jag blir så illa berörd.Vad är det för galningar som går ute på våra gator???

Ser på efterlyst och blir riktigt mörkrädd.

För några år sedan blev min son drabbad av det brutala våldet.Han fick flera sparkar i sitt huvud och stora stenar släpptes ner mot hans huvud då han låg på marken.Detta resulterade i skallfraktur och inre blödningar i huvudet.Jag åkte ambulans in med honom och han fick ligga på intensiven i en vecka.Då han skrevs ut från sjukhuset var jag hemma och vårdade honom.Detta var en mycket tung period i mitt liv.

Det var så fruktansvärt hemskt att få beskedet att ens barn blivit misshandlad,min älskade son,vem kan vilja honom så illa?

Som tur var så klarade han sig,men frågan är vad detta ger för framtida men och skador så väl fysiskt som psykiskt.

Jag stoppade själv ett bråk något år efter att min son blivit misshandlad.Ilskan över att se någon bli utsatt för våld fick mig att glömma bort mig själv i denna stund,jag hade lika väl kunnat blivit offer denna gång.Men jag klarade mig.Och jag vet att skulle jag se någon bli misshandlad igen så är jag säker på att jag även nästa gång kommer att gå i mellan.För jag kan inte blunda för detta brutala våld som råder i vårt samhälle.

För mig råder noll tolerans till våld.Ingen ska behöva bli utsatt för dessa sjuka galningar som går lösa.


Nu hoppas jag att Joakims tre mördare blir gripna och att mannen som fick sitt ansikte sönderslaget får sina gärningsmän gripna.


Kram

Carina

 
 
Mikaela

Mikaela

3 november 2012 20:48

Hittade din blogg på coozie.se. Såg att du är Mamma till Tobbe. Och sen började jag läsa och såg detta inlägg. Jag minns så mycket väl när detta hände Tobbe. Så himla hemskt. Minns att jag och patrick södergren åkte hem till er någon dag efter han hade kommit hem. Åh :( Förstår verkligen inte varför man gör illa andra människor. Blir så ledsen :( Man ska inte behöva gå genom en sån sak. Hälsa tobbe om han minns mig! :) Mickis kanske är ett mer bekantare namn för honom!

http://mikaaela.spotlife.se

Carina

4 november 2012 08:20

Visst är det hemskt Mickis
Ska hälsa till Tobias från dig.
Var rädd om dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards