Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 31 maj 2017

HELA TIDEN !!!

Av Carina - 31 maj 2017 22:15

Nu så är dom bara tre.

Tre små valpar kvar hemma hos oss.Det är betydligt lugnare och betydligt mindre bajshögar.

Den sista veckan hann jag knappt plocka upp bajs efter den ena valpen,så sket den andra.Och är det åtta valpar så bajsas det HELA TIDEN!!!

Denna kull har betytt lite extra för mig, då Rea står mig väldigt nära,och att det även blev kejsarsnitt och jag fick agera mamma dom första dagarna med tvättning och en massa pyssel.

Nu har åtta veckor gått och idag flyttade fem valpar.

Strax innan första valpen skulle flytta så började jag nästan gråta.Fick bita mig i läppen en extra gång.Tog en "sista bild" på gänget och gav dem alla en varsin puss.

  

Jag vet ju att jag inte kan räcka till åt åtta små valpar och nu behöver dom präglas av sina nya familjer.Det kommer att gå bra och alla känns så varma och kärleksfulla mot valparna.Vilket är viktigt för mig då dom ska vara en av familjen och en framtida jaktkompis.

  

Lycka till med mina fina valpar önskar jag er alla.


När sista valpen för dagen åkt hem var det dags att rasta dom resterande och sedan börja med middagen.Då helt plötsligt stod en älg utanför köksfönstret och jag var tvungen att smita ut och fota.

  

I går såg jag också en,den älgen låg på en äng en bit i från oss.Jag tyckte den såg lite konstig ut,det regnade ute och jag tänkte att antingen hade mamman sparkat i väg honom eller så låg han bara där och tog igen sig.

Jag hade Nora på trimning i Södertälje så jag passerade älgen vid fyra tillfällen och den låg kvar på exakt samma ställe och bara stirrade framåt.Kontaktade Kent som känner en som har ansvar för viltvården i vårt område och då var han redan på plats.Det var en mycket mager älgtjur som tyvärr fick avlivas.



Kram

Carina






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards