Carina´s Blogg

Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Carina - 11 oktober 2010 20:15

När jag var liten kunde jag trolla.

Jag kunde göra underverk,läka sår och gå på vattnet,färdas obegränsat i tid och rum.

Jag hade makt att förvandla världen eller skapa en ny.

När jag var liten kunde jag trolla.

Det var innan de lärde mig att jag inte kunde.











I bland får man veta något man inte vill veta.Någon anförtror en något eller bara delar med sig av en händelse.Som vuxen måste man reagera,samtidigt vill man inte förlora förtroendet för denna person.Men för att hjälpa och inte stjälpa måste jag agera,det är mitt ansvar.Åh vad jobbigt det är att hamna i denna situation,men jag vet att allt blir bara till det bättre för denna person.Att vända sig till mig var kanske ett rop på hjälp?


I dag då eleverna var i gymmet på idrotten så kunde jag inte låta bli att sjunga med i en låt- I love the way you lie?

Då sa en elev -Fan du sjunger mycket bättre än min mamma,när hon sjunger går fönsterutorna sönder   I bland är dom riktigt rara eleverna.


Det har varit underbart väder i dag,lite kallt men solen sken och det är helt underbart.Det är så skönt att få denna promenad till och från jobbet på ca 20 minuter i vardera riktning.Laddar batterierna på vägen dit och rensar skallen på vägen hem.



Här kommer nu en höst dikt.

Kram

Carina


  

Löven dalar från träden ner,
min glöd den falnar jag brinner inte mer.
Mungipor strävar som löven mot botten,
så konstigt nyss var det skratt i hela kroppen.


Hösten är vacker med många färger i sin palett,
men den påverkar glädjen, som svalnar rätt och slätt.
Av ljuvliga färger jag ej ser ett spår.

Bara mörkt och dystert där jag sätter mina spår.

Som öppna sår i en riven mur, inte konstigt det är mer moll än dur.
Orken ska hålla genom mörka tider, höst och vinter det kommer vår vad det lider.
Med filtar, ljus och värme vi härdar ut.
Men oj vad jag önskar att väntan tar slut.

Vad väntar vi på vi som går här och lider,
på vår och sommar, ja varmare tider.
Solen ska vinna humörets strider, värmen lindra värken som gör att vi kvider.
Hur blev det så här, vad är det som händer, jo sommarn kom bort.



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards