Carina´s Blogg

Alla inlägg den 1 november 2017

Av Carina - 1 november 2017 19:00

För nästan exakt 1 år sedan fick jag ont i min högerarm,troligtvis tennisarm.

Hade konstant värk och kontaktade då vårdcentralen och även en kvinna som gav mig flertalet akupunktur behandlingar.Men det blev inte bättre.

Vårdcentralen skrev bara ut värktabletter.Jag sa upp mitt träningskort på Curwes i maj då jag inte kunde träna pga värken.

Nu har jag blivit bra igen,så fantastiskt skönt att slippa denna värk i armen.

Jag har i oktober månad börjat träna på gym.Cyklar först i 15 minuter och sedan kör jag 11 olika träningsmaskiner.

10 x 3 övningar per maskin.

Min sjukgymnast visade mig 6 olika maskiner men efter två veckor valde jag att utöka med fler maskiner.Jag hoppas nu på att få lite mer muskler,lite mindre midja och att helt enkelt få må bra.

Tanken är att träna 2-3 gånger i veckan.Förutom träningen är mitt mål att få i hop minst 10.000 steg varje dag.Vilket jag lyckas bra med och på helgen blir det oftast över 20.000 steg men då har jag väldigt ont i min fot efteråt.

Så är det inte det ena så är det de andra.Men jag lever och har hälsan i gott skick trots min onda fot.Så jag ska väl inte gnälla.

Var till sjukgymnasten i dag och fick behandling.Har tränat två gånger denna vecka och ska träna på fredag igen.

Har jag tur så har det väl gått över till nästa höst.


  

I går var det dags att fixa naglarna igen.


  

Nu när familjen utökar så behöver vi fler sittplatser.Köpte nya sittpuffar på Jotex,blev väldigt nöjd.

 

Det blev även två nya ljusstakar från Jotex.

 


Förra julen fick jag presentkort på en choklad & lakrits butik.I dag var jag in och shoppade mitt favoritgodis. 

 

Att jag är en STOR GODISGRIS det kan jag skriva under på,kommer nog aldrig att kunna sluta äta godis.

Jag har lyckats hålla mig från godis i två månader tidigare år,men nu verkar det helt kört.Klarar inte av det.Däremot kan jag avstå alkohol en hel månad,vilket jag gjort under oktober månad.


Det blev lunch och fika på stan idag med Isabella och Collin.

  


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards