Carina´s Blogg

Alla inlägg den 27 april 2016

Av Carina - 27 april 2016 18:45

Jag minns när jag fick frågan om jag hade Facebook,nej du det är inget för mig.Mina barn har det men INTE jag.

Sånt trams...

Min man tillhör gruppen VÅGA VÄGRA FACEBOOK!!!

Själv var jag inte sämre än att jag ändrade mig och nu är jag fast.

Det har liksom blivit som en drog,helt galet,men så roligt.Man har kontakt med vänner och folk man inte känner,men som man delar intresse med.Och hur roligt är inte det ?

Jag har ju ingen bästis,tyvärr,men väldigt många "ytliga vänner".Och det är ju riktigt roligt när man träffar dessa facebook vänner.Det är som med kändisarna på tv,man tycker att man käner dom,men egentligen gör man inte det.

Och frågan är hur många av sina facebook vänner skulle man vilja vara vänner med,om man verkligen kände dom väl ?

Jag brukar plocka bort en och annan vän ibland.

Så detta med sociala medier är superkul. Själv har jag bara denna blogg,facebook och intsagram-Caruttan.

Skulle försöka mig på twitter,men kom aldrig igång.Men man vet aldrig,snart kanske jag är där jag med.


Att få likes är ju superkul.

För det är väl därför vi lägger upp bilder,incheckningar och skriver status.

Får man inte tummen upp hemma så får man det på sociala medier och är det inte fantastiskt så säg.


I går var jag ute med min kamera för att spana efter vildsvin,men fick istället se sju älgar.

  

La ut lite bilder blandannat på -Sveriges djur,natur och frilufsliv.

Och kan ni tänka er att   gilla knappen har fått hela 685 klick.

JÄTTE,JÄTTE roligt för en amatör fotograf som mig.


Det var inte bara jag som gillade dessa bilder utan 685 personer till.

Och vet ni vad,jag hade inte ens tänkt lägga ut en,endaste bild från början.Men nu är det gjort och jag fick min bekräftelse på att andra också gillar det jag gör.


Men hur fick man detta behov(bekräftelsen) mättat då man själv var ung?

Då fanns ju inte internet eller mobil.

Då fick man i bästa fall ett handskrivet brev eller en lapp men några kärleksfulla ord eller bara ett hjärta.


Idag nöjer vi oss med en tumme upp.

Frågan är vad nästa generation kommer att nöja sig med.

Undrar vart vi är påväg ?

Vi får verkligen vara glada för att vi får tummen upp och glada kommentarer,då det förekommer mycket mobbing och elaka ord på de sociala medierna.

Hata hat



Kram

Carina





Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards