Carina´s Blogg

Alla inlägg den 16 november 2013

Av Carina - 16 november 2013 21:45

Denna blogg började jag med då jag började banta oktober 2009.Tänkte att bloggen skulle bli min motivationsblogg.

Har ständigt bantat,är det några vänner som känner mig väl, som tycker.Och så  är det nog.

Men att vara jagad av kg som sätter sprätt i min kropp och får den att svälla över,är för mig en jobbig känsla.En känsla jag ständigt brottas med.

Har testat viktväktarna,Itrim och 5:2 dieten.

Jag är 164 cm lång och i min ungdom vägde jag 52 kg och tyckte då att jag var tjock,herre gud jag måste ha varit knäpp redan då.

Den vikten kommer jag inte klara av att gå ner till.Mitt mål är 57 kg.Får liksom lägga på 5 kg för min ålder   

Den 12/8 2013 visade vågen 63 kg.

Den 15/11 2013 visade vågen 57,3 kg.Man kan säga att jag nästan är i mål   

Drömde natten till torsdagen att jag gått upp till 61,4 kg.Snacka om mardröm...

Väger mig varje fredag och förra fredagen visade vågen 58 kg.

Nog om vikten nu.


I går var jag och hämtade mina nya skinnbyxor.Lämnade in mina jakt skinnbyxor för tre veckor sedan,dom gick sönder då jag gick i skogen,i går då jag hämtade dem sa dom.Dessa byxor är finbyxor,kvinnor ska sitta på pass och vara snygga inte springa runt i skogen,för det klarar inte dessa byxor av.Trodde inte jag hörde rätt.

Men oj, så dyra byxor och så ömtåliga,skrämmande.

Och ni som känner mig vet att jag inte är så bra på att sitta stilla på pass.


Det blev ett nytt fågelbord i går.

    


I går var det fredag och dags att fira Noras championat.

  

Självklart i taxglasen jag köpt av Maria.


 

Testade att göra pannacotta på nutella,vilket var riktigt gott.


 

I dag har vi jagat och jag fick även möjligheten att träffa Ozzy/Sigge som jag var med och hämtade i Norge i somras.

Hoppas och tror mycket på honom.


 

Åt räkor i går kväll och i dag blev det soppa på skalen som en liten förrätt.Mums så god den blev.


 

Till middag blev det schnitzel,självklart hemmagjord,med potatis skivad och sedan tillagad i ugn,en sallad med granatäpple och självklart en klick bea.


Så mycket bättre- En del gillar det,andra inte.Jag tycker om det och tycker att ALLA är grymt bra. 

Otroligt skickliga artister vi har här i Sverige.


Livet är ett jävla pussel som tar lång tid att lägga...

en del öppnar inte ens kartongen...

vissa pallar inte att lägga klart...

för andra saknas den sista biten...



Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards