Carina´s Blogg

Alla inlägg den 19 oktober 2013

Av Carina - 19 oktober 2013 19:30

Inte så kallt ute,men fan vad jag fryser ändå....  Hur ska jag kunna överleva denna vinter ???


Älgjakt i dagarna två har det blivit.

Dagen i går startade med studiebesök på Tallbackaskolan i Ösmo.Körde järnet hem,slängde i hop en smarrig soppa av lök, olivolja, vita bönor, buljong, vispgrädde och citron som kokas och mixas slät. Serveras tillsammans med smakfulla wraps med färskost, pesto, gurka och rökt skinka vars smaker kompletterar soppan perfekt. En matig och smakfull lunch på ett kick.

  

Receptet hittar du här >>>


Bytte om till jaktkläder och gav mig ut på jakt.Men ingen älg blev det denna gång.

Men en smarrig älgfilé på tallriken blev det.

  

Med hasselbackspotatis och efantastiskt god sås och ett glas rött till.


Bakade även chokladkladdmuffins med banan

 

Receptet hittar du här >>>


I dag har det också blivit äljakt,frös massor på förmiddagen,men efter lunch blev det betydligt varmare.Och dagen slutade med en fälld älg.

     


  

Hämtade ett paket på vägen hem,hade beställt kastruller.Det blir såmycket roligare att laga mat om man har bra kastruller.

  

Här bjuds på schnitzel med en livlig plommonsås som flirtar med smaker från det asiatiska köket – färsk ingefära, rostade sesamfrön och japansk soja. Serveras med kokt ris och frisk babyspenat med pressad lime.Mums så gott det var.Receptet hittar du här >>>


Utanför mitt köksfönster kommer denna bock varje dag och äter fågelfrön.

  

Blir lika glad varje gång jag ser honom.


Vi FÅR GÖRA FEL i bland,

så länge vi INTE skadar någon ANNAN


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards