Carina´s Blogg

Alla inlägg under februari 2012

Av Carina - 12 februari 2012 15:45

Tårarna rinner från mina ögon,det kittlar i näsan och det känns som om huvudet ska explodera.Är riktigt kanon förkyld.

Dagen i dag började med en skön morgon promenad i det vackra solskenet,sedan avlöste det ena problemet efter det andra.Det blev inte alls som jag tänkt mig i dag   Jag blev riktigt ledsen,ja sårad måste jag säga och efter att ha gråtit en skvätt och fått beklaga mig så känns det lite bättre.

Får se hur det blir i morgon om jag kan jobba med denna förkylning,kanske mår bättre då ja fått sova.Sömnen i natt blev inte bra,hoppas den blir desto bättre denna natt.


Det blir middag för två i dag.Ungdomarna åkte här i från i förmiddags.Ska laga Lousiana gumbo med majskolv och sötpotatis.Hoppas det blir gott.Men jag känner ju ingen smak så jag skulle lika gäna kunna äta hundmat i dag.


Nu ska jag inte beklaga mig mer.Hoppas ni haft en betydligt bättre söndag än mig.


Kram från en väldigt förkyld

  

Carina



Av Carina - 11 februari 2012 22:45

En mycket förkyld Carina i dag och värre blev det ju längre dagen gick.Men det är bara till att bita i hop,man är ju kvinna   

Har tillbringat i stort sett hela dagen i Flen på hundutställning,alltid lika trevligt att träffa hundvänner och framför allt sina valpköpare.En stor bamse kram för att ni kom i dag.

  

 Pernilla hjälpte mig att visa Nora i dag och resultatet blev ett HP.


När vi kom hem framåt halvfyra tiden var det dags att dammsuga och fixa mat och en smarrrig efterätt.Huset blev fullt i kväll nämligen.Isabella och Richard samt Gabriella och Christopher.Taccos och schlager yra i Ljunghem i kväll.

 Richard myser med hundarna framför en sprakande brasa.


 Så här såg det ut i torsdags kväll då jag la mig framför brasan med hundarna,Nora hittade en betydligt mjukare plats än mig.


Schlager och vilka var bra i kväll då? Ja Ulrik så klar och David.Resten var bara så trist.

Nej nu ska jag sova.God natt alla vänner


Kram

Carina



Av Carina - 10 februari 2012 21:15

Sitter i soffan framför tv.Känns overkligt,nyper mig i armen för att  kolla om jag drömmer? Nej det är sant,helt otroligt att jag nu kan finna lite ro och sitta still.

I går kväll skruvade vi i hop en byrå till sovrummet och satte även upp en spegel.Det är inte riktigt klart där än,men snart och då komme även ett foto.


Fredagar är ju bara för underbara tycker jag.

Men i morse då jag vaknade var det till ännu en kall morgon, -21 grade ute och +17,3 grader inne.

  Man vaknar snabbt till liv i denna kyla.Ont i halsen och känner mig allmänt ruggig.Tur att det inte är så lång dag på jobbet.En elev var hemma,har blivit förkyld.Två elever verkar ha förkylning på G och jag har nyst många gånger i dag.

I kväll korkade det igen totalt och räddningen då blev näs spray,en eloge för den som uppfann det.


Fick i dag svar på att jag klarat min examination och ska nu gå vidare till nivå 3.Vilket känns betydligt svårare.Åh vad jag önskade att jag hade en dator intresserad vän som kunde hjälpa mig.


  Dags att fixa naglarna igen och jag är ju väldigt förtjust i guld vilket det blev i dag,blev super nöjd


   Det är så skönt nu när vi har ett fungerande internet här hemma.Alla kan vi nu sitta med våra datorer och surfa runt.

Gabriella sitter nu vid soffan i mysrummet med sin dator,hundarna ligger framför den öppnaspisen och njuter,Kent sover i soffan och här sitter jag.Ska strax ut med hundarna och sedan blir det dags att sova.


Kram

Carina



Av Carina - 9 februari 2012 09:15

Jag älskar mat.Nya recept som ger mig inspiration och nya smakupplevelser.

Veckans matkasse från Ica bjuder på följande:

1.Papardelle med tomat, grönpeppar och ricotta

2.Små kroppkakor med mangold och kålrabbi

3.Kyckling satay med jordnötssås och syrliga grönsaksstrimlor

4.Fläskkarré osso buco style med tagliatelle

5.Louisiana gumbo med majskolv och sötpotatis

 

Har ätit meny 1 vilket var väldigt gott.Pasta med salami och en massa vitlök och tomat med ricotta   

I kväll blir det meny 2.Har aldrig tillagat kroppkakor ska bli roligt att få prova det.


I dagsläge saknar jag inte Linas matkasse.Tycker nog att Icas matkasse är lite roligare.Inte så mycket böner och konstigheter som Kent avskyr samt döttrarna.Men å andra sidan så är vi nästan jämt själva hemma vid middagsbordet.

Isabella kommer nu inom en månad att flytta i hop med Richard.Lägenheten ska nu renoveras och så fort den är klar flyttar dom in.

Så Isabellas rum får då bli ett gästrum tillsvidare.


Ha en bra torsdag.


Kram

Carina

Av Carina - 8 februari 2012 11:54

Tiden springer i från mig och jag känner mig totalt slutkörd.Skulle behöva resa bort en vecka.Ligga på en strand och njuta av solen som värmer mig och havets brus i mina öron.Men det är svårt att ta ledigt då man jobbar på skola,det kostar mer än vad det smakar.För vem har råd att ta tjänsteledigt en vecka?Inte jag i alla fall.

Får nog kanske börja se mig om efter annat jobb så småning om.Men vad vill jag arbeta ned då? Bra fråga   


Vad har hänt sen i söndags?

*Hamilton filmen gav mig mardröm

*Väggarna är färdig tapetserade.Tapeterna på garderobsdörrarna är bortskrapade

*Gardiner på plats

*Nackspärr och fullmåne = ingen bra sömn

*Soffan till vardagsrummet är nu i hopskruvad och klar

*Ny matkasse med massa inspiration hämtad på Ica Maxi

*Det har blivit betydligt ljusare ute på morgonen och eftermiddagen

*PIM 2 eximination inlämnad

*Internetlöst hem,fortfarande


Ja det var en kort sammanfattning från en sliten kvinna.Ha det gott alla fina vänner.


Kram

Carina

Av Carina - 5 februari 2012 20:45

Då har vi kommit till ytterligare en söndag,den första söndagen i februari.Denna helg skulle vi tapetsera i vårt sovrum och ni ska bara veta vad jag har längtat efter att få klart i just vårat sovrum.

Men i bland blir det inte som jag tänkt mig.


Lördag-Japp i dag sätter vi i gång tänkte jag.Men jag vet efter 25 år hur Kent funkar.Ingen ide att fråga när vi ska sätta i gång,utan i stället ska jag invänta ett komande från honom att Nu börjar vi.

Behövde handla lite på förmiddagen så Kent åkte med mig,ja eller jag med honom.Jag skulle handla och han fick köra.

På våra små kringel krok vägar i en brant backe står en kvinna med sin bil och hästsläp.Hon kommer ingen stans,hästen har hon bundit vid ett träd och tvärs över vägen står bil med släp.Vi stannade så klart för att hjälpa henne.Kent hämade grus som han slängde under bilen och jag och en annan kvinna försökte putta bilen.Kallt och halt,livrädd att jag skulle hamna under bil eller hästsläp.Inga vantar hade jag på mig.Kvinna i bilen sa efter en stunds puttande att jag fick låna hennes vantar.Vilket var betydligt skönare.Tillslut lyckades vi, två kvinnor, putta i fram bilen med släpet så att andra bilar kunde komma förbi.Lagom djupfryst åkte vi vidare för att handla.Dagens goda gärning var där med avklarad   


Har nu köpt mig en fårskinsfäll till min bil.Det är snyggt med skinn säten,men fy tusan vad kall man blir om rumpan.

Nu hoppas jag att denna fäll ska ge mig en varmare rumpa   Är ju inte van vid detta då jag haft min bil i garage tidigare.

Några timmar senare var vi hemma igen.Intag av lunch och så tänkte jag att nu då han fått mat i magen vill han säker börja tapetsera.Men nej då,nu tar vi en långpromenad med hundarna   

När vi var ute på promenaden ringde Eva och ville komma på fika.Ni är så välkomna och efter dryt en timme kom dom,Eva,Anders och Viktor.


Det är så vackert ute med all snö,bara det hade varit lite varmare.Det blev en promenad ner till Grindsjön

Här vid stranden kommer jag att bada i sommar    och här ute i sjön hoppas jag att jag kan sitta och fiska från en båt.Åh vad jag längtar till sommaren.


Efter fikabesöket var det dags att sätta i gång med middagen och vips var den dagen slut och inga tapeter uppsatta.Tittade på melodifestivalen och jag tycker att Loreen var helt klart BÄST.

Vi har ju ingen soffa än(den kommer på tisdag) så vi satt i varsin hopfällbar stol,typ tält stol , med räkmörgås i knät,sa till Isabella att det känns som vi är på camping.Camping ala Ljunghem.


Det är en rätt så stor tomt vi har och mycket gräs att klippa   Till höger om gäst stugan har vi en bod och ett växthus.Där i finns det jordgubbsplantor   




Söndag- Skönt med sovmorgon,ingen klocka som väcker en och vad händer då ?

05.43 ?? Jo Kent väcker mig och berättar att det är -24 grader kallt ute.

Som om jag bryr mig vid den tiden på morgonen = NOT   Och så var den sovmogonen ett minne blott...

I dag kom vi i gång med tapetseringen,första väggen gick bra,men andra väggen andra våden,ojojoj  Say No More!!!

 

Vi hade lovat döttrarna att gå på bio-Hamilton och sedan äta middag tillsammans på O´learys i Heron.

Tur att Perbrant är så snygg så man hade något att vila ögonen på, för övrigt gillar jag inte den typen av film.På tok för mycket våld och blod för min smak.

Efter middag på O´learys åkte tjejerna i väg till sina pojkvänner och vi åkte hem till Grödinge.

Det är alltså INTE klart i sovrummet än,kanske blir det i morgon eller på tisdag eller på onsdag.Ja den som lever får se?


Vi tycker det är så gulligt med alla små fåglar och vill gärna att dom ska överleva denna hämska kyla vi haft.

 Så i träden hänger vi bollar med mat  utanför köksfönstret har vi köpt detta lilla hus med mat.

Hundarna har också ett litet hus i sin hundgård  Med värme i så klart.

  Är så glad att min fina taxskyllt nu pryder vårt hus.


Ja det var allt för denna helg.

Kram

Carina


Av Carina - 3 februari 2012 19:30

Vilken mardröms resa jag hade till jobbet i morse.Fy fan för denna snö säger jag.Man ser knappt ut genom vindrutan och halt som såpa är det.Nej nu får det banne mig räcka.

Åkte till Södertälje för att trimma Nora efter jobbet.Sedan blev det snabb shopping på Ica Maxi i Botkyrka.Hitta inte ett dugg i den butiken.Tacka vet jag Ica Maxi i Haninge.Ska testa Ica Maxi i Södertälje någon gång hade jag tänkt.

Hämtade Gabriella i Tumba innan det var dags att åka hem till oss i Grödinge.

Gick raka vägen in till öppnaspisen för att få upp värmen i huset.Ute var det -14 grader och inne +17,3 grader.Hatar att frysa,tycker att jag gör det hela dagarna.Då vi bodde i Skogås hade vi ca +22 grader varmt och jag ha inte riktigt vant mig vid denna temperaturskillnaden.Frågan är om jag någonsin kommer att kunna anpassa min kropp till 17-18 grader varmt.Jag gillar ju då det är betydligt varmare.


Jag måste berätta om ett pucko jag ringde till i dag.

Fick ett samtal för någon vecka sedan om jag ville testa Nynäshamnsposten i två måader för 99:- Ja det kan jag väl göra svarade jag och tänkte att detta är ju bra för valparna att kissa på framöver   

I går kom fakturan och enligt den hade jag fått tidningen från och med i tisdags 31/1 vilket jag INTE fått.Därför ringde jag i morse och sa detta att jag ej fått någon tidning och att jag ej tänker betala denna faktura.

Men varför har du inte ringt tidigare frågade hon?

Jag fick fakturan i går och där fanns erat telenummer och datumet stämde inte därför ringer jag i dag.

Men du skulle ha ringt redan i tisdags svarade hon mig

Ja om jag visste att tidningen skulle ha kommit då hade jag självklart ringt,men jag fick fakturan i går och där fick se startdatumet och detta stämde inte,så därför ringer jag i dag.

Efter att ha förklarat detta minst te gånger så förstod hon.Shit hur svårt kan det vara???


Helgens planer = tapetsera vårat sovrum.Hoppas det går bra,jag vet ju att vi har väldigt svåt att samarbeta Kent och jag många svordomar från K brukar det bli och jag känner mig totalt värdelös.

Kent kom hem med blommor till mig i dag,och jag undrar om detta var att förebygga tapetserarkonflikterna som kommer att bli   


  Nu blir det i alla fall lite vin och godis, hoppas ni får en trevlig fredags kväll


Kram

Carina



Av Carina - 2 februari 2012 19:45

Minus 15 grader var det i morse.På radion varnade dom för flertalet bildörrar som gått i baklås efter att bilen startat och personen i fråga skrapade rutorna på bilen.Kylan gjorde så att dörren gick i baklås,snacka om snopet.Då gäller det att man vet vart man har sin reserv nyckel.Undrar vart jag har min ?   


Nu är äntligen mysrummet klart och så här blev det

 


 


 


Jag har hittat MIN inredningsbutik - Cozzie heter den och ligger i Farsta Centrum.Det jag köpt hos dem är bland annat detta

          

 Mycket trevlig tjej som äger denna butik och servicen är väldigt bra.Besök gärna deras hemsida här Coozie 


Var till Danderyds sjukhus i dag för att hämta ut mina fotkuddar.Känns helt ok måste jag säga,men för bästa effekt måste jag nu inhandla mig ett par stöt dämpande gymnastikskor.


Oj vad det snöade då jag åkte hem i dag.På Nynäsvägen är det 110/KMH men det gick ej att köra fortare än 70/KMH det snöade så mycket att jag bästan missade avfarten till Västerhaninge.Jag tycker Ryssarna kan behålla sin  vinter för sig själva.Inte ska dom behöva dela med sig till oss inte.


Nej nu ska jag vara lite social med Isabella.Önskar er alla en trevlig torsdags kväll


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards