Carina´s Blogg

Alla inlägg under februari 2010

Av Carina - 19 februari 2010 13:46

Nu har jag gjort min arbetsvecka och det är riktigt skönt med helg.Jag har varit extremt trött denna vecka.Har sedan i måndags fått sova hela nätter utan att springa ut och rasta Diza eller hjälpa tillbaks en vilsen valp.Vilket känns skönt.


Problemet är då jag sätter mig i soffan.Det tar ca 10-15 minuter så åker ögonlocken igen och Kent uppmärksammar detta direkt och vill ha mig vaken. Vad spelar det för roll om jag slumrar till en stund?Kan bli så irriterad på detta.


I går var det medelpass styrka på friskis & svettis ett roligt och svettigt pass med Helene.Vi hade ett handbolls lag flickor-95 från Huddinge som var med.

Mycket fniss blev det.

Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag vill slippa bada i vassen och försöka få en skaplig kropp.Fick en rolig kommentar att jag ej behöver stressa eftersom vintern verkar hålla i sig ett tag till.Ska jag vara ärlig så är jag väldigt sällan vid stranden.Badar endast då jag reser utomlands.Men jag vill kunna trivas med mig själv plus att jag mår så mycket bättre då jag tränar.Så jag kör på med min träning och hoppas att jag snart ska känna mig fin.  


Hade med mig kameran till jobbet i dag för att lägga över lite bilder från förra fredagens konsert.Passade då på at fota våra skrivbord.

   

Annas arbetsplats till vänster och min till höger,vi gillar ordning och reda 


Sen har vi Tomas

  

Bilden talar för sig själv   


Snö snö snö.Skottade då jag kom hem.Börjar bli riktigt trött på all snö nu.Vart ska detta ta vägen då det börjar smälta? Alla måste nog köpa sig ett par vadar stövlar.Det kommer att bli många översvämmningar och vattenskador till våren.

  

Här är min stackars cykel.Har så dåligt samvete för den.Längtar efter att få cykla till och från jobbet igen.Den 20 mars (om 4 veckor)är det vårdagsjämning.

Om 5 veckor ska vi ställa om klockorna till sommar tid.


Längtar efter våren och sommaren.Hoppasatt den inte är för långt borta.

Av Carina - 16 februari 2010 16:29

Från jul till påsk ska socker nivån få sig en dos.Jul godis, Nyårs festande,min födelsedag i januari,alla hjärtans dag och semeldagen i februarti,voffeldagen i mars, påsk godis i påsk.Sen vill vi vara snygga till sommaren så att man slipper stå i vassen och bada.Det går inte riktigt i hop.

Under sommaren äter och dricker vi gott och lägger på oss några kilon för att i september börja banta och när vi jag väl gått ner allt igen då har vi julen här.Det går liksom bara runt,runt,runt...

Jag har ätit en semla på jobbet och efter middagen blir det en semla till

  

Sen ska jag träna medelpass på friskis & svettis


I förra veckan tränade jag tisdag,torsdag och söndag.

Ska försöka att komma i väg tre gånger även denna vecka.


Hoppas ni alla får en varsin semla i dag för det är ni väl värda


     



Av Carina - 14 februari 2010 09:49

Alla    dag är det i dag.Det borde det väl vara alla dagar tycker jag.Varför ska man vara extra kärleksfull  bara en dag om året?

Jag har i alla fall gjort en tårta till mina nära och kära som vi ska mumsa på senare i dag.  

Är väl ingen hejare på att göra tårta men jag har gjort den med kärlek och det säger väl allt.

 

Kent Isabella Tobias och Gabriella ni är mitt stora    älskar er 


Förutom att det är alla hjärtans dag så har nu halva februari redan gått.

Otroligt vad fort tiden går.

Av Carina - 13 februari 2010 15:53

Min stora bak dag blev det i dag.Gjorde först en sockerkaka i hjärt form som i morgon ska förvandlas till alla hjärtansdags tårta.Sedan blev det kanelbullar.

Det var några år sedan jag bakade kanelbullar.När barnen var små så hade jag jämt bullar i frysen men nu har jag tacklat av,får väl skärpa till mig lite kanske.

  

När bullarna var klara tog jag och hundarna en promenad på entimme och trettio minuter.Så när vi kom hem blev det kaffe och två kanelbullar,jätte gott.


Att ha valpar i huset är inte bara gulligt och mysigt.Det är också rätt slitsamt famför allt på natten.Det är som att ha bebis själv.Natten mellan torsdag och fredag gick jag ner till Diza och valparna 3-4 gånger/timmen valparna kravlade omkring och hittade inte sin mamma.Rastade Diza två gånger under natten. Så det blev inte många minutrar till sömn den natten.

I natt slapp jag rasta Diza och valparna gick vilse ungefär 6 gånger .Hoppas att den kommande natten blir lugn.



  

Av Carina - 12 februari 2010 19:55


Morots och selleristavar med ärtpesto blir kvällen snacks


Ärtpesto

1 dl frysta gröna ärtor

2 msk solrosfrön

2 msk olivolja

1 liten vitlöksklyfta

lite citronsaft

salt och peppar






Av Carina - 12 februari 2010 15:30

  

African Destiny är namnet på den sjumannagrupp från Zimbabwe som vann en Sverigeturné under fjolårets Music Crossroads-final.Nu är bandet här på ett två veckor långt gästspel med sin fusion av pop,funk och afrikanska traditionella rytmer och sånger.Bandet bildades 2007 och består av sju ungdomar från musikutbildningen på ett universitet i Gweru,Zimbabwe.Det var en mycket farfylld konsert och sångerskan Carmen sjöng helt fantastiskt.I 40 minuter höll dom på och det var lite i kort tycker jag.

     

Av Carina - 11 februari 2010 18:45

Det var länge sedan jag var ledig en hel helg.Jobbar nästan alla lördagar men nu är jag ledig två lördagar i rad.Ska bli skönt.


I tisdags var det träning på Friskis & Svettis,alltid lika roligt    ska i väg i kväll med. Jag har sporrat dom på jobbet att springa Blodomloppet 9 juni och dom flesta vill. Vi har skolavslutning för våra 1-3:or samma dag så detta blir en bra avslutning för oss lärare och alla kan vara med man som kvinna.


I går fick Diza sina tre valpar två hanar och en tik allt gick jätte bra och hon var så duktig

  

Hane Tik Hane


Har nu meddelat dom som ska få köpa valp från mig och det känns som bra och intresserade valpköpare.


I morgon har vi då äntligen fredag.Vi ska åka i väg med våra elever på en Afrikansk konsert vid Nybrokajen på morgonen.Sen blir det lunch och slut på denna veckas arbete.

Det ser i dag ut som att solen ska skina även i morgon,vi har haft en fantastisk dag.Blå himmel och sol,men kallt -13 gradet på morgonen.

I morgon blir det en långpromenad med hundarna efter jobbet,sen är det dags att vecko handla på Ica maxi.Kvällen får avslutas med Lets Dance   





Av Carina - 9 februari 2010 18:26

Jag tar inte ett steg utan min stegräknare.Känns nästan lite sjukt men så illa är det.

Sedan första november 2009 har jag haft den alla dagar förutom den 6 januari.

Jag har som minimål att gå minst 10000 steg på en dag.

Hur många steg kan det bli på en dag?


November månad fick jag i hop 455768 steg.

Den bästa dagen blev 19/11 då jag gick 27093 steg

Den sämsta dagen blev 14/11 då jag endast gick 8616 steg


December månad gick jag 459018 steg

Bästa dagen blev 20/12 då gick jag 23718 steg

Sämsta dagen blev 13/12 då gick jag 7038 steg


Januari månad fick jag i hop 429292 steg

Bästa dagen blev 14/1 då gick jag 23046 steg

Sämsta dagen blev 30/1 då gick jag 6245 steg


Vecka 2 satte Friskis & Svettis i gång efter jul uppehållet och mitt mål är att träna minst två dagar i veckan och det har jag gjort nu i fyra veckor.

Jag började träna på Friskis & Svettis januari 2009,har tränat 2-3 gånger i veckan med uppehåll under juni-augusti.


Jag är en människa som gärna vill ha koll på läget så jag skriver upp varje kväll i min almenacka hur många steg jag gått samt fyller i dom dagar jag tränat.


På min hälsoanalys får jag kvitton på hur jag ligger till och även dom är roliga att följa tycker jag.

                          November                        5 Februari

Längd                     164                                164

Vikt                        63,8 kg                          55,4 kg 

BMI                         23,7                               20,6

Fett%                      31,3%                             22,1%

Fett Massa              20,4 kg                          12,2 kg

Fett fri massa         43,4 kg                           43,2 kg

Midjemått               89 cm                             74 cm

Impedance               566                                526



  

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards