Carina´s Blogg

Alla inlägg under oktober 2016

Av Carina - 13 oktober 2016 20:30

Snart har halva oktober månad gått,vart tar dagarna vägen?

Jag har hunnit med att träna tre gånger denna vecka också.Mitt mål är minst tre gånger i veckan och det har jag hållit, förutom den veckan vi var på Rhodos.

Känner mig inte starkare,eller muskulösare ska jag väl säga.Men där emot känner jag mig stramare och starkare psykisk och det är en skön känsla.En känsla som ingen annan än jag själv kan känna och må så där fantastiskt bra utav.

Jag har sagt det förut och säger det igen,jag tror på någon form av motion/träning för att må bra.


Nu har vi kommit till denna årstid då jag fryser konstant,från morgon till kväll.En hemsk och jobbig känsla,eller tillstånd kanske jag ska säga.

Fryser både inomhus och utomhus,inombors och utombords.

Kent har försett mig med varma kängor till jakten,men jag fryser ändå när vi jagar.I dag beställde jag ny jacka till jakten.

    

Bilderna är tagna från sidan jag betällde från,se här >>>

Jag hoppas nu att det var ett bra val av köp och att dom kommer snart.


I går kom Isabella hem till oss.Kent skulle jobba sent så vi hade en mor och dotter kväll.Åt middag,låg sedan i soffan och tittade på tv,åt choklad och bara mös.Önskade att jag fick möjligheten till egen tid med alla mina barn.

Isabella sov kvar hos oss och var hemma hos oss hela dagen idag.Tim kom efter jobbet och åt middag med oss.



    

Våra PW runder blir inte av nu,men däremot blir det en långpromenad ner till Grindsjön allt oftare.En mycket fridfull och mysig plats.Tyvärr har någon förstört vår brygga.Så tråkigt när man inte får ha saker i fred.


Jag följer en sida på Facebok som heter Att överlista Jante.

Gillar hans citat och delar gärna med mig av dem.


10 regler att leva efter!

  • Ha tålamod,det kommer att bli bättre!
  • Var alltid,alltid, alltid tacksam.

  • Ibland är det bättre att vara tyst än att ha rätt.

  • Kärlek är inte vad du säger.Kärlek är vad du gör.
  • Släpp det som är borta,men lär dig en läxa.
  • Om det är det du älskar så ge aldrig upp !

  • Stå upp för dig själv och gör det som får dig att må bra.

  • Ha tålamod,det kommer att bli bättre!

  • Integritet är allt!

  • Det är okej att vara rädd,men inte låta rädslan hindra dig.

  • Lev i nuet,men se fram emot vad som kommer härnäst.

Jag tycker att dessa regler är så självklara.


Snart har vi helg,en fullspäckad sådan.Ser med spänning fram emot den.



Var rädd om dig!

Kram

/Carina




Av Carina - 9 oktober 2016 18:45

Det är inte lätt att få till en middag med familjen,men i fredags lyckades vi.

Isabella och Tim hämtade Minou från förskolan och kom hem till oss.Dom hade stannat och köpt blommor som Minou valde,oranga rosor,jätte fina.

    

Så glad att få träffa Minou igen,mitt älskade lilla barnbarn.


Vi var ute en stund på tomten innan det var dags att gå in och ordna med middagen.

       

Tänk att Minou snart blir 3 år och hon har full koll på när hon fyller år.


 

Minou väntar på att Gabriella och Nicklas ska komma så att vi kan äta middag.

 

Det blev taco till middag.

 

Blåbärsglass till efterrätt.Sedan blev det soffmys innan alla åkte hem.Hoppas nu att vi snart får till fler familjemiddagar.Dock saknas en person och det är smärtsamt i en mammas hjärta.


 

Den här månaden har jag förmånen att provsmaka Arla Färskost + Kvarg.Åt den på Finn crisp aktiv tillsammans med citrongurka som jag fått av arbetskamraten-Marie.Hon har själv odlat den.Riktigt god och rekommenderas att testas både osten och gurkan var en riktigt bra smak kombo.


 

Idag blev det jakt,tyvärr inte för mina taxar.Jasny däremot fick jaga och göra eftersök och hon är ju riktigt bra på det tillsammans med sin husse.Vi var två kvinnor och fem män som var ute.

En hjort och ett vildsvin blev dagens skörd  skogen. 

Skönt att komma ut och vara ute en hel dag,fastän vädret inte var det bästa.

Älgjakten börjar först i morgon i vårt område och jag har nog aldrig haft så många älgar på mig i skogen.Fyra vuxna älgar varav en tjur,det var nästan så att dom sprang på mig på samma pass.Roligt med liv och rörelse i skogen,även när de inte är skjutbara.


Kram

Carina




#färskostkvargbuzz #Arla #Buzzador


Av Carina - 5 oktober 2016 21:30

  

Det är så vackert ute nu,men väldigt råkallt.Jag har lite svårt för den kylan,känns som att den till och med tar sig igenom huset.Så i går eldade vi inne i för att få upp värmen.Inne temperaturen står på 20 grader,men är det rått ute så  blir det gärna rått inne.

  

Det är ju väldigt mysigt med öppenspis,så jag klagar inte dom kvällar vi eldar i den = Mysfaktor nr 1.


Mina PW rundor har det tyvärr inte blivit så många utav dom sista veckorna.Det blir ju mörkt så tidigt nu om kvällarna och jag är inte riktigt bekväm med att gå rundan i mörkret.

Men idag hann vi med då solen fortfarande sken.

  

Har blivit inbjuden till tre jakter till i Hemfosa,där jag jagade i lördags.Jätte roligt att dom vill se oss igen på deras jakter.Ska försöka boka in några drevprov också till Rea.Men vill först att hon jagar några timmar till så att hon är i god kondition.


  

I dag blev det fiskgryta hemma hos oss med blåmusslor.

Receptet hittar du här >>>


 


I går när jag var till Curves så var det dags för månadens mätning av kroppen.

Jag hade lyckats gå ner -1 kg på en månad (man får vara glad för det lilla).

Detta är under perioden 2/9-4/10

Arm -0,5 cm

Byst + 0,5 cm

Midja - 1,5 cm

Buk - 2,5 cm

Höft - 3,0 cm

Lår  -4,5 cm

Jag har alltså minskat med - 11,5 cm även denna månad.Det är ju helt fantastiskt,blir verkligen mer motiverad av att fortsätta med min träning på Curves.

Har hunnit med två pass denna vecka och fler blir det.



För några dagar sedan fick jag en väldigt tråkig kommentar från en läsare.Jag beslöt mig för att inte spara det och inte heller ta åt mig av det hon skrev.Då jag ser denna blogg som min blogg.Vill man inte läsa min blogg så låt bli.

Stör man sig på det jag skriver om,så låt bli att läsa min blogg.

Så enkelt,men tydligen svårt att förstå för vissa människor.Som tur är,är dessa människor väldigt få.

Jag skulle aldrig lägga ner tid på att läsa någons blogg som för mig inte är intressant.Och jag skulle aldrig kritisera något som någon skriver.För det är viktigt för den personen,även om jag inte tycker det.

Dessa negativa människor har inget liv,och detta är väldigt tragiskt.



Du liksom jag,och alla andra är helt fantastiska och ingen av oss mer fantastisk än någon annan.


Kram

Carina





Av Carina - 2 oktober 2016 18:30

I morse när klockan ringde vid fem visste jag inte om jag skulle jobba eller ej.Men kom ganska snabbt på att det var jakt som stod på dagens program.Nu är det slut på sovmornar några månader framåt.


Rea och jag var och gästjagade i mitt gamla jaktlag - Riksten.

Det var stor uppslutning på skyttar och vi var tre hundförare.Och alla tre hundar kom från min uppfödning - Rondodrevets.

Det var en kall morgon,termometern visade nollan.

Rea fick jaga i första såten och det drog i väg,in i nästa såt och nästan in på grannmarken.Vadade mig fram och fick tillslut hjälp av jaktledaren för att hämta Rea som då drev riktigt fint.Nästan synd att avsluta sa Magnus.

Men man tycker ju synd om skyttarna och när det bara drog längre bort så kändes det som bra beslut.

  

Magnus har jag jagat med i några år och han är en riktigt trygghet för mig,ställer alltid upp och jag känner mig väldigt trygg då han är med och leder jaktlaget.

Solen kom fram och det blev riktigt varmt,som en sommardag,nästan.

    

Vi bytte såt och jag satt på pass.Två hundar jagade från olika håll.Fick se från mitt pass en sugga med tre kultingar,dom sprang vidare upp på ett berg.Någon minut senare kom en råbock i samma löpa,men den valde att vika av ner för berget och rätt i mot mig.Pang sa det och bocken föll i hop direkt.

  

En stund senare kom Iver efter.Jag blev så glad att jag fick skjuta för honom eftersom jag fött upp honom.Han betalade tillbaka med att driva ett rådjur till mig.Och jag betalade tillbaka till husse-Magnus som hjälpte mig med Rea tidigare på morgonen.Snacka om att ge och ta i stor bemärkelse.

  

Här ser ni hur nöjd jag är.


  

När vi kom hem efter dagens jakt hade jag svårt att hålla mig inne så det blev en långpromenad med dom hundarna som inte fått jagat - Nora och Tezz.


Receptbloggen är uppdaterad med nya recept >>>     


Varje vecka så tänker jag efter att den har varit intensiv,nästa vecka blir nog lugnare,men jag tror inte det blir så.

Samtidigt som jag tycker om det jag gör och är riktigt nöjd med livet.Så vi gör som vanligt- tutar och kör.


Kram

Carina



Av Carina - 1 oktober 2016 19:54

Då var det dags för höstens första drevjakt. Alltid lika spännande och samtidigt lite läskigt,skräckblandad förtjusning.
Vi släpper våra hundar med förhoppning att det ska jaga och att vi får dom välbehållna med oss hem.
Lite vågat att släppa första släpper på okänd mark, som gäst för första gången i ett jaktlag man aldrig träffat.
Hur tänkte jag då jag tackade ja ?
Naturligtvis inte alls, utan lika impulsivt som vanligt - Ja visst , jätte kul, klart vi kommer.
Det varvi våras jag tackade ja. Och tänkte i måndags hoppas dom glömt bort mig. Men det hade dom inte. Och det är jag, nu med facit i handen väldigt glad för.
Klockan 7 i morse träffades vi. Jag och en hundförare till och 14 skyttar.
Först släpptes dreven som fick upp hare och därefter Rea.
Hon jobbade på bra och fick upptag på rådjur. Det passerade en skytt son trode det var Råget men visade sig sedan vara ett smaldjur.
Det var endast bock och kid som fick skjutas.
Efter ca 50 minuters drev och en lång tapt, beslöt vi oss att koppla Rea igen.
Så skönt att hon bjöd upp till bra drevjakt och dessutom avbröt när vi ville.

Då var det dags för andra släpper i nästa såt.
Det var varmt + 17 grader. Vinden hade avtagit och Rea var lite trött men hade viljan att fortsätta jakten efter rådjur.
Nytt upptag och detta drev gick in i första såten vi jagade i, vi hade förhoppningar om att det skulle bukta tillbaka men blev störd utav hästtjejer och svampplockare.
Så vi valde att avbryta jakten.
Jag är nöjd med Reas resultat och så glad att jag fick möjlighet att jaga med detta gäng i Hemfosa.

Skönt att komma hem i skaplig tid.
Hinna med hemmet lite, lags middag i lugn och ro, samt avsluta med en smarrig efterrätt.

I morgon väntas en ny spännande dag.

Trevlig lördagskväll, kram Carina.

Dags för fika och korvgrillning.

Middag- pasta med kyckling

Smarrig efterrätt.

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards