Carina´s Blogg

Alla inlägg den 4 oktober 2014

Av Carina - 4 oktober 2014 17:30

Först går man och väntar på den magiska månaden då jakten ska sätta i gång och när den väl gör det är man inte det minsta taggad.Hur kommer det sig ?

Men efter denna dag fick jag mer smak,den blev verkligen lyckad.

Allt gick i mot mig i morse,en riktig skit morgon.Var på vippen att börja böla för att det kändes så motigt att behöva gå upp 05:30 en lördag morgon.

Sparkade i tårna i stolen,tappade saker på golvet,hundarna var jobbiga,mannen pratade för mycket,hittade inte mina grejer, ja allt var det fel på...

Som tur var så skötte sig Nora i skogen och drev fram ett rådjur som en kille i jaktlaget fick skjuta det för henne. Diza fick och springa och skötte sig riktigt bra,dock kom rådjuret inte förbi någon skytt.

Lunch och trevligt umgänge runt elden gör ju susen för välbefinnandet och vips så kändes livet så mycket roligare igen.Vädret var riktigt bra och efter sju timmar i skogen vände jag hemåt.


    


I går var jag med Ann-Louise på Bak & Chokladfestivalen Stockholmsmässan i Älvsjö.Mycket gott att både smaka på och handla.Men oj vilka bakverk och praliner det fanns.Jisses vilka duktiga människor det finns.

  

Träffade även på Isabella som jobbade på ett Café.Vi hade en mycket trevlig och god eftermiddag tillsammans Ann-louise och jag.Hoppas vi snart ses igen.


Matbloggen är nu uppdatera med två nya recept.

  

Breasola med rödbetor,fetaost,pärlcouscous och en citronsås.Receptet hittar du här >>>


 

Ugnsstekt kyckling med rotmos var riktigt gott.Receptet hittar du här >>>


 

Har även smaskat lite praliner jag köpte med mig hem.Visst är dom fina.


Nu börjar lördagen att lida mot kväll.Strax ska här lagas middag och förberedas inför morgondagens jakt.


Jag är stark men ibland behöver även jag jag någon som tar min hand och säger att allting kommer att bli bra.



Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards