Carina´s Blogg

Alla inlägg under juli 2013

Av Carina - 5 juli 2013 15:07

I dag fick jag mig ett gott skratt.
Killen som har hand om solstolarna och servicen vid stranden har raggat på Gabriella ända sedan vi kom hit.
Bjudit oss på frukt, drinkar osv. Ville även bjuda ut henne på bar runda med mig men nej tack blev svaret.
I dag frågade han henne om hon var lesbisk, eftersom han inte lyckats få henne på fall.
Vi skrattade så gott åt detta. Hon hade lyckats ignorera hans flirtande så bra att han tvivlade på hennes läggning.
Nej jag har nog lärt mina döttrar rätt så rydligt att inte gå på dessa charmiga, flirtande killar. För i morgon då vi åker hem är det någon annan som blir den vackraste prinsessan på stranden. Så tyvärr detta biter inte på oss.
Rysk kvinnor oj vilka kvinnor det är. Vi skulle nog alla skandinaviska kvinnor ha lite av deras blod i oss. Vid två tillfällen denna vecka har jag sett dessa kvinnor bli riktigt arga och säga i från och de gick segrande ur konflikten. Gillar när kvinnor får rätt och vinner över männen.

Passade på att få mina tånaglar målade på stranden i dag.
Sista doppet är nu gjord och sista kiwi drinken är urdrucken. Måste lära mig att göra sådan tror de mixar kiwi och en massa is, väldigt gott.

Kram Carina

#naglar #målade #lesbisk #ragg #kiwi

Av Carina - 4 juli 2013 21:23

Några bilder från i kväll
Kram Carina

[Bild]

Av Carina - 4 juli 2013 17:17

I januari bokade jag denna resa hit till Marmaris. Längtan och väntan var lång,väldigt lång.
Nu har vi snart avverkat en vecka.
I morgon blir det sista dagen på stranden för vi hinner inte sola på lördag när vi åker hem.
Att få möjligheten att resa bort en vecka till solen och värmen är guld värt.
Vilket kommer att bli även nästa sommar och då förhoppningsvis med Isabella. Skulle även vara roligt att få åka med Tobias,men han avskyr denna värme, så vi får nog ta ett kallare land.
Killen som sköter om servicen på stranden gillar att prata med oss och vi försöker lära honom svenska ord. Riktigt roligt och han låter så rar då vi försöker lära honom.
I dag körde vi frasen - Jag är svensk och har tjackat en lägenhet på Östermalm.
Många skratt blev det, underbart med folk som bjuder på sig själva.

En turkisk flicka på 6 års ålder badade i dag ensam då vi tror att hennes äldre systrar låg och solade. Detta hade kunnat sluta riktigt illa. Jag fick tag i hennes arm då hon kommit så långt ut att hon inte klarade av att stå. En man drog henne in på grundare vatten.
Men detta verkade inte skrämma henne utan hon fortsatte att studsa runt i vattnet. Så jag höll ett vakande öga över flickebarnet.

Kram Carina

Av Carina - 3 juli 2013 21:08

Vi har haft en fantastisk dag ute på havet. Vi lämnade hotellet vid nio tiden i morse och kom tillbaka strax innan halv sju.
Båttur stod på dagens program. Vi har fått se Turkiets skärgård.
Vilken vacker skärgård och vilket underbart rent och klart vatten.
+24 grader varmt i vattnet. Fem bad stop som varade i 40 minuter vid varje stop.
Jag har tidigare år haft svårt att bada då jag inte känner botten. Fått lite panik, men nu njuter jag för fullt och badar mer än gärna. Och flyter med för den delen.
Vi stannade till vid en ö där grekerna byggt en kyrka för en herrans massa år sedan. På denna ö fanns massor av getter som en av männen på båten matade.
Vi fick även kliva/vada i land. Där fanns ett träd man kunde binda en remsa men en önskan skriven på. Sedan skulle man gå tre varv runt trädet. Och där efter kommer önskan att gå i uppfyllelse.

Sjöborrar finns det gott om, dessa ska man tydligen kunna äta. Man delar dem mitt i tu och pressar citron över. Men nej tack inget för mig.

När vi kom tillbaka till hotellet duschade vi och åt middag. Tog en promenad in till stan. På tillbaka vägen gick vi förbi killen som var så otrevlig på en av restaurangerna i går.
Det visade sig att han kunde svenska, så både Gabriella och jag sa åt honom på skarpen att hans uppförande i går inte var ok.
Det slutade med att han bjöd oss på drink inne på restaurangen.
Och han bad tusen gånger om ursäkt.

Nu är vi trötta efter en dag på havet så snart ska vi krama kudden.
Kram och god natt Carina


 


Ön där kyrkan och getterna fanns

Trädet med alla önskeband

Sjöborre

[Bild]

#båt #havet #getter #sjöborre #skärgård #Turkiet #badar #flyter #träd

Av Carina - 2 juli 2013 21:51

32 grader varmt på kvällen är inte fel. Me like.
Maten är fortfarande fantastisk och tror nog det varit bästa maten på mågot resmål.
Kommer behöva köra PW två gånger om dagen minst, då vi kommer hem.
Efterrätt varje dag och det är så himla gott. I dag kom kocken fram och tipsade mig att ta glass till deras inhemska efterrätt som jag äter varje kväll. Detta var bara så gott.

Gabriella skrattar åt mig då jag försöket prata engelska, känner mig lite smått mobbad av flicke barnet ;-)
Men jag försöker i alla fall och tycket att jag lyckad bra med henne fnittrande i bakgrunden.
Sa jag fel nu ? Nej du är bara så himla söt och blyg när du pratar.
Ja det är jag väldigt blyg, är rädd för att göra bort mig.

Vissa restauranger längsmed strand promenaden har så otrevliga inkasstare att man har lust att ta dem i varsitt öra och spotta dem i ansiktet.
Vi äter allt på hotellet och flera med oss. För att komma in till stan går vi liksom alla andra denna promenad och dom ropar hår efter och tjatar att man ska komma in och äta. Fastän vi säger att vi just har ätit.
Så otrevliga svar tillbaka.
Dom ska vara rädda om sina turister för bland annat ving hade inga resor hit 2008-2012 på grund av dåligt bemötande, sunkiga hotell osv.
Hotellet är kalas fint och personalen toppen, lite jobbiga bar killar, men vi hår nu omvägar för att slippa stöta i hop med dem.

Kram Carina

#hotellet #maten #restaurang #inkasstare #promenaden #efterrätt
#rädd #turister

Av Carina - 2 juli 2013 15:32

Riktigt varmt har det varit i dag och är även nu.
Himlen fantastiskt blå, inte ett moln så långt ögat kan nå.
Mycket bad blev det i dag och frusen frukt drink, utan alkohol.
Fantastiskt gott och svalkande. En drink hade dom blandat persika, jordgubbar och citron. Den andra var kiwi, jisses så smaskigt det var.
Bjudna på frukt blev vi också, och vet ni gratis är riktigt gott.

Kram Carina

Så här ser min frukost tallrik ut.

Mot stranden

#drink #gratis #blå #himlen #frukost #gott

Av Carina - 1 juli 2013 21:53

Tänk om man kunde packa ner lite värme i resväskan.
Då skulle jag garanterat gjort detta på lördag.
Älskar denna värme och kommer nog aldrig att få nog.
Klarar ungefär 20 minuter i solsängen, sen är det dags för ett dopp. Vattnet är rätt kallt så omställningen från varm svettig kropp till knottrig, frusen kropp är rätt stor.

Maten är fortfarande helt i våran smak och jag gillar deras upplägg av maten.

Det blir en strandpromenad varje kväll för att sedan vika av in till stan och shoppa på tillbaka vägen.

Kram Carina

#varm #sol #mat #shopping

Av Carina - 1 juli 2013 15:39

Blev med hatt i går.
Jag tycker det är så snyggt med hatt. Har länge velat ha en hatt men jag och huvud bonader går inte riktigt i hop.
Vad jag än sätter på huvudet blir jag skit ful och känner mig fånigt obekväm.
Men här känner ju ingen mig så spela roll, är nu med hatt och tycket det är trivsamt.
Kram Carina

#hatt

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards