Carina´s Blogg

Alla inlägg under juli 2011

Av Carina - 28 juli 2011 11:32

FY FAN!!!! För avundsjuka människor.

Står på ballkongen och pratar i telefon med en vän jag inte pratat med på ett halvår.

Ser då två kvinnor som går omkring och fotar vår och grannarnas altaner.

Men hallå vad pysslar ni med säger jag?

Vi har fått in klagomål på att detta område bygger för höra och stora altaner.

Men snälla ni vi har haft denna i minst åtta år svarar jag.Och vi har kollat upp med kommunen och allt är enligt era riktlinjer.

Vad är det för avundjuk idiot som inte har något liv och måste ringa kommunen för att klaga.Jag säge bara det hämden är ljuv


Kram

Carina

Av Carina - 27 juli 2011 22:47

I dag är det onsdag och jag trodde det var torsdag.Tackar så mycket för att jag hade fel.

Skulle hälsa på en fd skolkompis i från mellanstadiet, men det var så vackert väder så jag erbjöd henne att ta en dag på stranden med sin son så kommer jag en annan dag i stället.

Tvättade lite fönster och städade hemma i denna olidliga värme.Man skulle ha båt och njuta på sjön en dag som denna.


På kvällen åkte Kent och jag ner till Nynäshamn.

Åt en god glass

  Tittade på fina båtar

  Tänk att det fanns en båt i gästhamnen som heter Carina   


Innan vi åkte hem besökte vi Nynäs rökei

 

Sen blev det rökta räkor och lantchips

     

Ska vara gott att leva


Kram

Carina

Av Carina - 26 juli 2011 20:01

Det blev en utflykt till Trosa i dag tillsammans med Eva och Anders.Vi besökte bodarna och åt sedan lunch.

        Jag åt räksallad,väldigt gott och avslutade med jordgubbar och glass,mums.


Vi gick sedan och tittade på alla fina båtar och drömde oss bort

 

Tack Anders och Eva för en trevlig stund i Trosa


Kram

Carina

Av Carina - 25 juli 2011 21:30

Börjar nästan få ångest,det börjar närma sig sitt slut snart på en lång ledighet.

Ska försöka att njuta för fullt nu dom två sista veckorna som återstår.


  Nagefixardags var det i dag.Gör vilket mönster du vill,bara det är lila med sa jag till Snö-tjejen som fixade mina naglar i dag.

    Blev rätt bra,men hade nog velat byta plats på det vita och lila.


Nu är det färdigblåst i trumpeten   Det är så pinsamt att blåsa in hundarna under jakten då man går i skogen,med denna lilla trumpet jag har övertagt från Kent.

I dag kom han hem med denna lilla fina pipa i stället

 

Det blev en liten djur safari på kvällskvisten.Kent ville åka ut till skogen för att visa på Mira älg.

Först såg vi rådjur

     

Sen dovhjort

  Kolla in nätet i hornen på den som ligger till vänster


Sist men inte minst fick vi syn på denna älg tjur

  Som Mira fick lukta efter att den sprungit sin väg

  Kent var så nöjd då han  och Mira kom tillbaks.


Nu blir det tv en stund innan sängen ropar.


Kram

Carina

Av Carina - 24 juli 2011 20:45

I stort sett varje morgon väcker Diza mig för att få gå ut och kissa.Så även denna morgon.När hon varit ute och kissat hade Mira vaknat så det var bara till att ta en sväng med henne.En trappa upp låg Kent och sov,helt ovetande om mina kissrunder  La mig och somnade om igen.Efte frukost och hundrastning åkte vi ut till skogen i Lissma.Hundarna skulle få springa av sig

  Jag passade på att plocka blåbär

  Kent hittade kantareller och även denna äckliga huggorm

  

Ormar är blande det äckligaste djur jag vet.

En timme traskade vi runt i skogen.


Till middag i dag blev det älgfilé med kantarellsås,hasselbackspotatis och sallad samt ett glas röd vin.Mums

När maten hamnat där den ska,tog jag på mig gympaskona och tog med mig Jasný på vår 7 km PW.

Vi har lyckats gå denna runda fem gånger denna vecka,vilket känns väldigt bra.

När vi kom hem var det dags att fixa en blåbärspaj av blåbären som jag plockat.


 

I dag har jag inte givit dom tre valparna någon extra ersättning.Tänkte kolla om dom går upp i vikt ändå.Dom är väldigt pigga och starka dom små liven.

 

Kram

Carina

Av Carina - 24 juli 2011 12:17

Det blev en kväll på stan i går tillsammans med Eva och Anders.

Vi började med middag på restaurang Barcelona

     

Sen gick vi vidare till Anders favorit pub The Queens head

     

Efter det tog vi en pomenad


     

Och hamnade på Radisson

        


Eva och jag hade gärna övernattat på detta hotell för att slippa sova med snarkande män

 

Men så blev det inte.Viktor var snäll och kom in till stan för att hämta oss.

Det var en mycket trevlig kväll.


Kram

Carina


Av Carina - 23 juli 2011 12:27

I går var vi in till stan för att uträtta ett ärende.Åkte sedan till Thaibåten och åt lunch.

      Det var nog det godaste jag ätit på länge.Dit måste jag gå fler gånger.


Trampade på en öm tå i går   Ja inte på min egen utan på Kents.

Han har som ni vet skaffat sig en ny hund.Ett energi knippe som heter Mira.

Hon kommer att bli lite större än Jasný.

Stora hundar kräver ju mer motion och inte enbart att bli rastade runt kvarteret där vi bor.Jag brukar ta med mig Jasný på långpromenad men kan även tycka att han borde ta och motionera sin hund.

I går kune jag bara inte vara tyst,utan sa,Jag förstår inte hur du tänker då du skaffar dig ytterliggare en stor hund,då du inte ens klarar av att aktivera/motionera Jasný.AJAJAJ va han blev sur   

Han skulle minsann visa mig motsatsen.Ska bli spännande att se   


Efter två dagars vila var det i morse dags för 7 km PW unerbart att få röra på sig. Detta var fjärde 7 km PW denna vecka.Törs mig inte på att springa än pga min hälsena.


Kram

Carina


Av Carina - 21 juli 2011 20:22

Jag matar och matar och matar och matar.Sitter som en riktig hundmamma hos valparna och pysslar om dem.Kämpar till det yttersta för jag vill verkligen att dom ska klara sig.Det är små vilje starka valpar som är väl värda ett liv med mycket värme,kärlek och massor av mat.

Dom har i dag ökat 8-10 gram   Jag hoppas att jag snart kan dra ner på mitt matande.


Nu myser jag i soffan med ett glas rött vin och lite nötter.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards