Carina´s Blogg

Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Carina - 17 juli 2010 18:41

Natten mellan onsdagen och torsdagen var fruktansvärd varm och äcklig.Det gick knappt att sova,ja det var riktigt vidrigt.

Kent ringde mig under torsdagen och frågade om han skulle köpa AC till sovrummet och självklart sa jag JA.Men nu så här i efterhand vet jag inte om det var så bra att säga ja.Den låter som en helikopter,man får nästan hålla i täcket så att det inte blåser av då man ska sova.Ja det är ett hiskeligt liv i sovrummet nu.


Hade tänkt sola i dag.Det skulle bli +30 grader,men efter morgon promenaden med taxarna så kom molnen in och att sola var ingen ide.Kent var sugen på att åka till Taxinge och fika.Så vi åkte dit vid halv tolv.(Gabriella jag lovar att åka dit med dig då du kommer hem från Sundsvall).

  

Det är en fröjd för en godis gris som mig att se alla dessa bakverk.

  

Tyvärr hade jag svårt att välja.Jag ville ha en gräddbakelse och något med choklad.Det fanns ingen gräddig chokladbakelse så det fick helt enkelt bli två sorter.

  

Ja så här glad var jag innan,men efteråt mådde jag så illa och gör det fortfarande. Nästa gång blir det bara en sort,jag har lovat mig själv det.

  

Isabella & Kent


Regnet kom då vi var där så vi åkte vidare till Nynäshamn.

  

Gick vid hamnen,tittade på båtar och handlade från Nynäshamns rökeri.Det blev rökta räkor,rökta laxspett och tunnbrödchips.

Sen kom regnet även dit och vi åkte hem för att grilla.När vi parkerar bilen kom regnet även hit.


Det blir en stillsamkväll med loka och rökta räkor.

Av Carina - 17 juli 2010 10:34

  

Denna båt tog oss ut på sjön i fyra timmar för att räkfrossa,dansa och skratta. Jag kommer nog att bli hundra så mycket som jag skrattat den senaste veckan.

  

Två skålar med räkor lyckades vi äta upp och två ost brickor.Väldigt gott.

  

Anders Jag Kent & Eva


Det var en varm kväll och att sitta ute var helt ljuvligt.Vi stannade till vid en brygga där det var dans.


  

Jag & Eva dansade inte


  

När vi kom tillbaks till Slussen gick vi till Akkurat.Denna gröna buske fanns mitt på Slussen,vilken grön fin stad vi har.

  

Anders Eva & Jag


På Akkurat stannade vi drygt en timme sedan var det dags att åka hem och säga god natt.Tack Anders & Eva för en trevlig kväll tillsammans med er.



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards