Carina´s Blogg

Alla inlägg den 4 december 2010

Av Carina - 4 december 2010 22:15

Det är natt långt borta när jag får besked
Allting är över du finns inte mer
Sista gången jag såg dig var du gammal och trött
Men i hela ditt liv höll du huvudet högt

 

 

  



Kvällens program av Så mycket bättre,berörde dig och mina tårar rann ner för min kind.Lillbabs sjöng en av Pluras låtar - Huvudet högt

Denna låt skrev han efter sin mammas bortgång.Lillbabs som levt nära sin mamma i så många år tyckte att texten stämde så bra in på henne.

Tomas Di leva hade mist sin mamma bara några månader innan programmet spelades in.Det blev några känslosamma minutrar i programmet. 

Detta får mig att tänka på den dagen då jag lämnar mina barn och inte längre finns hos dem.Jag hoppas att även dom kommer att minnas mig med glädje, värme och mycket kärlek.Det är inte alltid lätt att vara mamma.Man vill ju sina barn bara väl, och när man vill förmedla det till dem på bästa sätt så misstolkas det i bland och man är en jobbig mamma.Jag älskar dem alla tre och det är det BÄSTA jag någonsin har kunnat åstakomma.


I dag skulle vår vän Bertils fru fyllt femtio år.Dom hade planerat att resa till Australien för att fira hennes födelsedag.Men tyvärr tog cansern hennes liv i augusti.Ingela fick inte uppleva sin femtio års dag och denna resa som dom planerat. Det är så sorgligt att denna levnadsglada kvinna inte längre finns kvar i livet.Hon är älskad och saknad av sina fyra barn och man.

Jag känner verkligen med er denna dag   


Kram

Carina

Av Carina - 4 december 2010 16:15

Lördagen har jag tillbringat i Nykvarn.Var där strax innan klockan åtta. Jag känner mig som en riktigt dålig bilförare,eller kärring bakom ratten då jag inte kommer fram med min bil.Sist jag var i Nykvarn på jakt gled bilen bakåt då jag gasade för fullt.I dag stod bilen still,men däcken spann och jag gav upp efter halva backen.Tomas tog sig en titt på mina däck och tyckte dom var en ren katastrof.Hur kan Kenta sätta dit dessa däck,är han inte rädd om sin fru? Frågade Tomas mig.Ja inte vet jag,själv kan jag inte byta däck på bilen så när Kent fixade det åt mig den 22 oktober blev jag bara tacksam att detta ordnades.Litade på att han tyckte däcken var kapabla att sätta på bilen.Jag kan ju knappast kört bort varenda dubb på 6 veckor. Jaja nu är det som det är.

  

-10 grader och älg jakt med Arn startade vi denna morgon.Fyra älgar såg vi i skogen och Arn skötte sig bra då han jagade dem,tyvärr passerade inte älgarna någon skytt.

       

När dom andra vid tolv åkte till jaktkojan för att grilla korv, åkte Tomas och jag till Linas däck i Södertälje för att sätta dit NYA vinterdäck med dubb på.

Det tog knappt tio minuter för killarna att fixa detta,vilka proffs.

Ett STORT TACK till dig-Tomas som så snabbt kunde åtgärda detta åt mig.

Du är en riktig gentleman du     

´

När vi var tillbaks till Nykvarn var det dags för taxjakt. Diza fick upp tre rådjur, men även dessa fick springa vidare i skogen.Diza såg ut som en IS-boll och jag måste tyvärr inse att taxjakten nu är över,om inte snön försvinner,sjunker undan.

  

Vid tjugo över två åkte jag hem.Vilken skillnad det var med nya däck.Kände mig riktigt stadig på vägen och vågade till och med köra om andra bilar.Så från kärring till en rallybrud tack vare nya vinter däck.


Nu är det dags att laga middag och i kväll är det sista programmet av mitt favorit program-Så mycket bättre,det måste jag se.Ha nu en skön och mysig lördagskväll


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards