Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Barn och fulla män talar alltid sanning

Av Carina - 9 september 2010 21:58

Det var lite segt att gå upp i morse.Som vanligt flyger jag upp ur sängen då klockan ringer.Rädd att försova mig om jag skulle ligga kvar och snooza.

Det var en varm och härlig morgon.Cyklade till jobbet som alla andra mornar.

Hade en pratstund med världens bästa jobbarkompis-Camilla innan det var dags att börja jobba.


Vi planerade vår lägerskola tillsammans med eleverna, som är i slutet av denna månad.Vad ska vi göra? äta ? osv.Efter lunch tog vi en långpromenad-Sjöängsrundan.Klockan 15:00 skulle vår nybörjar kurs i engelska börja för oss som arbetar på skolan.Men det var tack och lov uppskjutet till nästa vecka.Tänk att det ska vara så läskigt att prata engelska.Men vad roligt det måste vara då man kan det och förstår, samt att man kan göra sig förstådd. Jag kör en egen variant med svengelska och teckenspårk,sedan kan väska heta bord då jag ska prata.

Jaja man lär sig så länge man lever.


Då vi åt lunch i dag fick jag frågan av en elev hur gammal jag var?

41 år sa jag.

Det kan du inte vara,du är ju skit rynkig,du måste vara minst 60 år sa han     Vad är det dom brukar säga? jo att barn och fulla män talar alltid sanning.

Men mina rynkor är nog skrattrynkor,jag låtsas det i alla fal då känns det lite bättre då   


Efter middagen åkte tjejerna och jag till Länna.Köpte mig ett nytt täcke och nya träningskläder och skor.Självklart skulle jag inviga dessa kläder i dag på träningen.Men oj vilken flopp.Jag fick jätte ont i min vänstra fot-halgus valgus,linnet var för stort och byxorna lika så   Nu kan jag ju inte lämna tillbaks det eftersom jag använt allt.Jag vet att man ska prova kläderna innan man köper men jag är ingen älskare av provhytter så det blev en grisen i säcken flopp.


Nu hoppas jag att mitt täcke inte var en flopp.Ska krypa ner i sängen för att läsa och hoppas på en riktigt god natt.


Kram Carina 


 
 
Ingen bild

eva

11 september 2010 19:14

du kanske ska prova det där med provhytt :) kan va spännande

Carina

12 september 2010 15:47

Ja det får nog bli provhytten nästa gång ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards