Carina´s Blogg

Alla inlägg den 30 oktober 2018

Av Carina - 30 oktober 2018 16:15

Det är snart två månader sedan jag skrev sist.

Mycket har hänt sedan sist och denna höst har nog varit en av dom jobbigaste jag upplevt.Men jag har kämpat på både i motvind och i orkan.

Nu hoppas jag att vindarna vänder,nu måste det bli bättre.


I början av oktober tog vi ett mycket tungt men viktigt beslut,att låta våran fina Jasny somna in.Hon drabbades av juvertumör som växte snabbt och tillslut sprack.

  

Vi saknar henne otroligt mycket och ingen kan ersätta denna fina hund.I början av sommaren kontaktade jag olika uppfödare av Slovensky kopov,för vi visste att snart måste vi skaffa en till.Men vi trodde att Jasny skulle kunna jaga en sista höst med oss och även vara med att fostra en ny valp.Tyvärr hade vi fel.

Jag var i kontakt med tre olika uppfödare,den ena tiken gick tom,den andra fick för få tikar och den tredje hade en tik som kunde flytta till oss 11 veckor gammal.

  

Sansa heter hon och vi hoppas på att få mycket roligt tillsammans.

Att förlora två hundar på bara några månader är känslomässigt väldigt tungt,en stor saknad.Huset känns nästan tomt att "bara" ha fyra hundar.

Nu är det fem hundar igen och jag önskar även att jag kan behålla en taxvalp.


Två resor som aldrig blev av...

I september skulle jag resa ner till Smögen,äta en massa skaldjur och fota var tanken med resan.Men tyvärr blev resan inställd och tur var väl det,för denna helg stormade det som värst där nere.

Tror ibland att det finns någon mening med allt.

I går skulle jag resa till London,en resa som bokades av Gabriella den 6 juni.Men även den blev inställd för min del.

Gabriella kom iväg,men inte jag.

Varför då ? Jo Rea fick valpar för en vecka sedan

  

och blev extremt dålig imagen,men pigg och vid gott mod.

Jag kokade torsk och ris samt köpte specialfoder från veterinären och gav canikur.Men det gick inte över,var i kontakt med veterinären vid tre tillfällen som sa, så länge inte allmäntillståndet är påvärkad så sköt henne hemma.Vilket jag också gjort,ut och bajsa varannan timme,dag som natt,små portioner mat och så vidare.

I söndags morse beslöt vi oss för att jag fick stanna hemma och boka om resan till Kent.

Gissa vad som händer ? Reas mage blev bra i måndagsmorse,alltså samma dag som vi skulle ha åkt till London,dagen efter att vi bokade om resan.Är det inte märkligt ? Jag tror att Rea ville ha mig hemma.

Gabriella och Kent verkar ha det toppen i London och jag börjar nu inse att jag ska nog inte ut och resa utan "bara vara hemma i fortsättningen",så slipper jag bli ledsen över inställda resor.


Hur går det med träningen ?

Inte alls,kilona börjar smyga sig på och jag bara avskyr detta.Men kommer inte iväg för att träna efter jobbet,och att gå mina rundor i mörkret är inte min grej,är ju lite mörkrädd.

Jag som äntligen började känna mig fin efter alla sommarpromenader/pwrundor.Nu är det ett minne blott och det är så trist när man har så lätt att gå upp i vikt.Men har man som jag,fel på ämnesomsättningen så är det inte mycket att göra än att motionera mer än vad man äter.

Jag tycker att jag äter bra mat,lagom stor portion och sparsamt med sötsaker.Jag vill ju kunna njuta av livet,inte bara knapra morötter och dricka vatten.

Åh vad jag önskade att jag någongång skulle kunna trivas med mig själv och sluta tänka på hur jag ser ut.Trivas i min egna kropp helt enkelt.Hur svårt ska det vara?

Det finns dom som har det betydligt värre,dom som är obotligt sjuka och sängliggande.All heder till dom och deras kamp för livet.

Har en kropp som börjar strejka och gör ont,men det är långt i från vad andra människor har.Jag får vara glad över att jag är någorlunda frisk och hänger med så gott jag kan.


Kram

Carina







Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards