Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 2 juli 2018

Traditioner

Av Carina - 2 juli 2018 20:30

Traditioner för mig är viktigt.Att fira påsk,midsommar och jul tillammans med min familj är något som jag är uppväxt med och även fört över till mina barn.Nu har dom blivit äldre,träffat sina partner och då ser traditionerna lite olika ut år från år.Vilket jag naturligtvis respekterar och har överseende med.

Två år i rad har vi lånat Minou vid midsommar,åkt iväg till Sorunda där vi tittat på när brandmännen rest midsommarstången för att vi sedan ska dansa runt midsommarstången,fiskat i fiskedammen och köpt lotter.

Är det midsommar så är det just så här jag vill förmedla till mina barbarn att midsommar ska firas.

Även i år fick jag låna Minou över midsommar och självklart var midsommarfirandet detsamma även i år.

Familjen hade utökat med kusinen Collin som också var med och firade tillsammans med oss och sina föräldrar, Isabella och Tim.


Här står vi i kön till fiskedammen.


Även Collin fiskade och fick napp.


Så göra vi när vi tvättar våra kläder...Och då började det regna,himlen öppnade sig och vi tog skydd under ett träd.


Efter regnet kom solen

När vi dansat klart,fiskat och köpt lotter var det dags att åka hem.Jag hade bakat en jordgubbstårta och vi var alla sugna på en tårtbit med kaffe eller saft.



 

Grillade grillspett till middag med tillbehör.



Vi åt middag och satte oss sedan framför tv.Att vara ute i mellan regnskurarna var ingen ide så vi höll oss inomhus.

Visst hade det varit fantastiskt med kvälls sol och lite värme,men midsommar är midsommar och då bjuds det på spridda skurar av regn.


Jag hoppas nu att mina barnbarn en dag kommer att minnas våra midsommarfirande och minnas det med glädje och att dom sedan i sin tur kan berätta det för sina barn hur det var när dom firade midsommar som barn.


Kram

Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards