Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 22 april 2014

Men ska man inte ställa upp ?

Av Carina - 22 april 2014 21:15

OJ så jobbigt det var att öppna ögonen kl 05:00 då det var dags att lämna sängen i morse.Men det kändes genast lite bättre då jag kom på att denna vecka endast har fyra arbetsdagar.



  

När det är så här varmt och härligt i april månad så måste jag erkänna att jag känner en viss oro till om värmen ska "räcka till"  - Ja "räcka till" hela sommaren,tänk om den tar slut redan i juni. Värmen kan ju inte bara ta slut,men tänk om "bara" våren blir varm och fin och sommaren blir kall och regning.Ja man har ju varit med förr och då har det tyvärr blivit så...

I dag blev det en långpromenad i solen och värmen,jag njöt för fullt då jag sida vid sida promenerade med min elev som liksom jag njöt av livet.


Zumba tisdag med Camilla och jag bara älskar våra pratstund vi har i bilen från Skogås till Huddinge.Så skönt att få prata av sig med denna kloka kvinna.


Det bidde vad de bidde, de bidde en bidé.

Bidén hade i Sverige ett litet uppsving i badrummen under 1970-talet men har sedan dess tappat i popularitet och syns mycket sällan i nyproducerade hus eller lägenheter.Bidén kan användas efter toalettbesök vilket minskar åtgången av toalettpapper.

När vi flyttade in i vårat hus som är byggt 1987 så fanns här en bidé.Den ska UT ur badrummet sa jag till Kent så fort vi renoverar där inne.

Men än har vi inte haft varken råd eller tid att renovera badrummet så den står där och gapar tomt.

Att tvätta sig i bidén gör jag inte.MEN i går kom jag på något fiffigt.Man kan ju raka benen i den,så nu har bidén kommit till användning även i detta hus.Perfekt att ha foten i då benen ska rakas och så finns en duschslang att spola av benen med.

Men när vi nu ska renovera så kommer den åka ut för jag tycker det är lite genantiskt med en BIDÈ.



  


Om du är en av dem som alltid säger ja utan att ta hänsyn till dig själv så är det inte heller någon annan som tar hänsyn till dig.

De räknar faktiskt helt  kallt med att du som vanligt ställer upp...eftersom du alltid ställer upp.

Om du mot all förmodan skulle säga nej,blir de förmodligen sura och talar genast om för dig vilka problem du ställer till för dem.

Men ska man inte ställa upp ?

Ja absolut - men kom i håg att det inte är mottagarens behov som ska avgöra hur mycket du ger av tid,kraft och intresse.Det är dina resurser som ska vara din gräns.

Annars kommer du snart inte att kunna hjälpa någon alls.

Och allra minst orka med ditt eget liv.


Ja det var några tankar jag hade som jag ville dela med mig.Det är tyvärr alltför många som tar en förgivet.Att man alltid ska ställa upp för dem.

Det handlar ju om att ge och ta,inte bara ta.

Behandla dina medmänniskor så som du själv vill bli behandlad,mycket kloka ord som många behöver bli påminda om.


Jag kan vara snäll,men även elak.

Jag kan älska dej,men även hata dej.

Jag kan bry mig om dej,men även strunta i dej fullständigt.

Jag kan vara din vän,men även din värsta fiende.

Allting beror på hur du behandlar mej...



Kram

Carina





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards