Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Rör på dig nu CARINA !!!

Av Carina - 22 april 2013 19:00

Då är snart denna gråa kalla måndag snart slut.Har frusit mig igenom denna dag.Tänk om solen sken varje dag,vilken lycka det skulle vara för mig   

Vi tog en rask promenad med eleverna innan lunch på en timme och det var inte alls lika skönt som i går.Hade alldeles för tunn jacka på mig.

Gabriella och jag tänkte ta samma promenad i kväll som vi tog i går,men ingen av oss känner sig direkt motiverad.

Men i går sa vi att vi bara måste röra på oss mer och gå just denna runda.Det var så skönt att få ensam tid med henne,hade massor att prata om.

Förstår inte vad denna tränings tjej som tidigare fanns i mig tagit vägen ? Tränade tre gånger i veckan på friskis och svettis plus att jag sprang sex km två-tre dagar i veckan.Längtar tillbaks till den tiden,gud så bra jag mådde då.

Gabriella ligger i soffan nu och jag tror bestämt att jag ska försöka få med henne på våran runda ändå   

Nä för det här går inte längre,ut och rör på dig nu CARINA !!!


 

Sojastekt lövbiff med ingefära är ett snabblagat recept som är både spännande, mättande och har en förtrollande god smak. Strimlade lövbiffar med salladslök, sockerärter, paprika, soja, vatten, ingefära och sambal oelek, steks i en het stekpanna och serveras med ris och sesamfrön.


Att helt sakna EMPATI för sina medmänniskor,måste kännas både tomt och sorgligt.

Även andras välmående kan skapa glädje i ditt eget liv...


Kram

Carina


Och nu när jag bloggat klart kom regnet,fan också då kom vi inte ut i alla fall   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards